כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בדרך לחופש • התובע הודיע: לא אערער

לאחר ימי מתח קיבל 'אסיר יפן' - יואל גולדשטיין את דרכונו מהשלטונות היפניים, לצד אישור מעבר מהקונסוליה הישראלית • התובע הודיע במפתיע: לא אגיש ערעור

האסיר יואל גולדשטיין בבית הכלא. תמונת ארכיון
האסיר יואל גולדשטיין בבית הכלא. תמונת ארכיון

כמעט שבוע לאחר פסיקת בית המשפט היפני, לפיה 'אסיר יפן', הבחור יואל זאב גולדשטיין נמצא נקי מכל אשמה, קיבל גולדשטיין את דרכונו ואישור מעבר מהקונסוליה הישראלית. על פי הערכה, כבר בימים הקרובים הוא ינחת בישראל.

ביום שני שעבר הופתעו הנוכחים באולם בית המשפט ביפן לשמוע את פסיקת השופט, כי גולדשטיין, שהיה חשוד בהברחת סמים, נמצא זכאי מכל 11 הסעיפים בהם הואשם.

עוד בנושא:
עדות מבפנים • השופט: "יואל זאב גולדשטיין - נוט גילטי"

מיד לאחר הפסיקה החלו עסקנים ועורכי דינו של גולדשטיין לפעול נמרצות להשיג לו דרכון ואשרת מעבר, כדי שיוכל לצאת מיפן.

הבעיה העומדת בפני המטפלים בפרשה, היא הטיסה לישראל. כידוע, לא קיימת טיסה ישירה מיפן לישראל וניתן להגיע לישראל רק דרך ארצות שונות.

טיסה דרך מדינות אירופה – אינה אפשרית. גולדשטיין מבוקש בהולנד בשל ביצוע עבירה - שכן משם המריא ליפן עם מזוודת הסמים - והעסקנים חוששים כי באם יעבור באחת ממדינות אירופה, תדרוש הולנד את הסגרתו.

האפשרות היחידה היא להטיסו בימים הקרובים דרך קוריאה או לחילופין דרך ארצות-הברית.

בשל כך, פועלים הגורמים הרלוונטיים להסדיר את העברתו בדרך זו ולהסדיר את כל הדרוש למעבר תקין.

בני משפחתו נשמו בשעות האחרונות לרווחה, לאחר שנודע להם כי התובע היפני התבטא בשיחות סגורות כי אין בכוונתו לערער על החלטת בית המשפט. "מדובר בהחלטה תקדימית, לאחר שלכולם היה ברור שהתובע ינסה להציל את כבודו באמצעות ערעור על תוצאות המשפט", אומר אחד העסקנים ל'בחדרי חרדים'.

מקורות ביפן סיפרו, כי ההחלטה הסופית באשר לערעור צריכה להתקבל על-ידי התובע בבית המשפט העליון, ולא על ידי התובע הישיר, ולכן עדיין צריך תפילות שמיים רבים לזכותו של יואל זאב.

עו"ד מרדכי ציבין, שייצג את גולדשטיין, סיפר השבוע ל'בחדרי חרדים': "מדובר בניצחון היסטורי וגדול שאפשר לראות אותו רק כנס גדול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}