כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לראשונה: אגד - מחוץ לתחנה המרכזית

סכסוך כלכלי בין מפעילי התחנות המרכזיות לחברת אגד הוביל את האחרונה לצעד דרמטי • ב-5 מוקדים ברחבי הארץ לא יפעלו קווי אגד מתוך התחנות המרכזיות

תחנה מרכזית. צילום ארכיון
תחנה מרכזית. צילום ארכיון

אגד הוציא השבוע את פעילותו מהתחנות המרכזיות צפת, נהריה, טבריה, הרצליה ובאר שבע. איסוף והורדת הנוסעים יתבצע על פי לוח הזמנים הרגיל של החברה - אך בתחנות האוטובוס אשר מחוץ למתחמי התחנות המרכזיות.

ההחלטה זו באה לאחר מחלוקת מתמשכת בין משרד התחבורה, חברת מפעילי תחנות מקבוצת נצבא ואגד באשר לשימוש שאגד עושה בתחנות והיקף דמי השימוש שאגד נדרש לשלם, וזאת על רקע צמצום פעילות אגד וכניסת מפעילים חדשים לקווים שהופעלו בעבר על ידי אגד באזורים אלה.

במכתב דחוף ששלח אמש יו"ר אגד, גדעון מזרחי, אל אלכס לנגר, סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה, כתב מזרחי כי הסכם השכירות במתחמים אלו הסתיים בראשית מארס השנה לאחר שאגד סיפק למשרד התחבורה ולנצבא עוד בחודש מארס 2009 התראה של שנתיים מראש, כפי שנדרש בהסכם בין הצדדים.

עוד נאמר במכתב, כי "אגד היה נכון להעתיק את פעילותו למקומות חלופיים ולמרות שפינה את אחרון המתחמים כבר בראשית מארס השנה הוא נעתר לבקשת משרד התחבורה להמשיך ולעשות שימוש בתחנות ולשלם ל'מפעלי תחנות' דמי שכירות מופרזים במשך שישה חודשים כמחווה של רצון טוב ומתוך הנחה שהנושא יוסדר עד סוף אוגוסט 2011". לטענת אגד, עד כה שולמו עבור 6 חודשי שכירות בשנת 2011 בגין תחנות אלו דמי שימוש בסך העולה על 6 מיליון שקל במקום כמיליון שקל.

באגד אמרו כי ניתן יהיה להמשיך להשתמש בתחנות המרכזיות רק אם יוציא משרד התחבורה הנחייה מפורשת מכח פקודת התעבורה ויקבע את דמי השימוש בהתאם. עוד הדגישו כי, אגד פנה מבעוד מועד למשרד התחבורה בנושא ואולם מסיבות שלא ברורות משרד התחבורה נמנע עד כה מלהפעיל את סמכותו.

דובר אגד רון רטנר מסר כי אגד לא יוכל להמשיך לסבסד את פעילות המפעילים האחרים בתחנות המרכזיות באמצעות תשלומי דמי שימוש מופרזים. אנו דורשים, אמר הדובר, שמשרד התחבורה יכנס לעובי הקורה כבר בימים הקרובים ויוציא הנחייה לגבי השימוש בתחנות, בהתאם לסמכותו מכוח פקודת התעבורה. עד אז יפעל אגד מחוץ לתחנות המרכזיות, תוך מזעור כל פגיעה אפשרית בלקוחות.

דובר אגד הוסיף: "מדובר בצעד לגיטימי על רקע סכסוך הנוגע לחמישה מתקנים, שהנוכחות של אגד בהם היא מזערית, במיוחד כאשר התחנות הזמניות הן במרחק מטרים ספורים. אגד העמיד מערך של פקחים וסדרנים כדי לכוון את ציבור הנוסעים לתחנות הזמניות ואף לעזור בהעברת חפצים ומטען בעת הצורך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}