כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

עובד אקמאי הואשם בריגול לאחר שביקש למכור מידע לישראל

אליוט דוקסר בן ה-43 העביר את רשימת אנשי הקשר, החוזים ונתונים אישיים של עובדי אקמאי לסוכן FBI שהתחזה לאיש מודיעין ישראלי. אם יורשע הוא עלול להישלח ל-15 שנות מאסר

עובד אקמאי הואשם בריגול לאחר שביקש למכור מידע לישראל

עובד לשעבר של Akamai, אליוט דוקסר בן ה-43, הודה באישומי ריגול לאחר שהציע להעביר מידע חשאי על חברת האצת רשת, לסוכן שהתחזה לבכיר בקונסוליה הישראלית בבוסטון. החל מספטמבר 2007, דוקסר שיחק משחק מרגלים באורך 18 חודשים עם ג'יימס קרומר, שאותו חשב לקצין מודיעין ישראלי.

דוקסר העביר לקרומר עמודים רבים של מידע חשאי, סיפק את רשימת אנשי הקשר והחוזים של אקמאי, מידע על מדיניות האבטחה של החברה, ואפילו רשימה של 1,300 עובדי אקמאי, כולל מספרי סלולר, מחלקות, וכתובות אימייל. דוקסר העביר את המידע למיקום אותו קרומר קבע מראש, בו שניהם יכלו להעביר מסמכים אחד לשני בלי להיפגש. המניע של דוקסר היה סיוע לישראל וקבלת מידע על בנו ואשתו המנוכרת, שחיו מחוץ לארה"ב, כך אמרו התובעים.

"המרגל הישראלי" היה למעשה סוכן מיוחד מטעם יחידת הביון הנגדי של סניף ה-FBI בפיטסבורג. באוקטובר 2010, דוקסר נעצר והואשם בביצוע ריגול כלכלי. הוא הודה באשמה ביום שלישי, והפך לאדם השמיני בהיסטוריה שנתבע בארה"ב על ניסיון למכור סודות מסחריים לממשלות זרות. על פי אקמאי, אין ראיות כי דוקסר הצליח אי פעם למכור באמת את סודותיו לאף אדם מלבד סוכני ה-FBI. עורך הדין של דוקסר לא הגיב בנושא.

דוקסר עבד במחלקת הכספים של מטה אקמאי בבוסטון. ככל הנראה משום מקום, הוא החליט לשלוח אימייל לקונסוליה הישראלית בבוסטון ב-22 ליוני 2006, וכתב "אני יהודי אמריקאי שחי בבוסטון. אני יודע שאתם תמיד מחפשים מידע ואני מציע את המעט שיש לי". כשקרומר יצר איתו קשר מספר שנים לאחר מכן, דוקסר החל להעביר מידע במהירות.

דוקסר הגיע לאיזור העברת המסמכים 62 פעמים לאורך 18 החודשים הבאים וביקש 3,000 דולר תמורת המידע. הוא גם ביקש מידע על בנו, ואמר לגבי אישתו בנפרד כי "אמא שלו היא אדם נורא וגרמה לי לסבל עצום. לא יכולים לקרות לה מספיק דברים רעים, אם אתה יודע למה אני מתכוון". דוקסר עומד בפני 15 שנים בכלא אם תוכח אשמתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}