כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

העובדת בעיניים • ההסתה נגד משפחת נתניהו

"רעיית ראש הממשלה מתעללת בי" - טוענת עובדת זרה שסעדה את אביה של שרה נתניהו, שמואל בן ארצי • מה באמת מתחולל בבית נתניהו? • מאחורי הקלעים של העלילה הפוליטית החדשה

שמואל בן ארצי. צילום: ארכיון
שמואל בן ארצי. צילום: ארכיון



בשלבים הראשונים חשבתי להתעלם: עם כל הכבוד למטפלת מהפיליפינים, אין לי שום כוונה להלאות את הקוראים/ות במריבה בינה לבין הגברת הראשונה, שרה נתניהו.

אבל אז נפתח מחול שדים, במהלכו נחשפתי שוב ושוב לידיעות בתקשורת, שדחפה את ידה בהנאה מרובה אל תוך הרפש החטטני הזה. גם הודעות מלשכת ראש הממשלה החלו להציף את תיבת המייל שלי, עם גרסאות מגרסאות שונות לסיפור ה'עסיסי'.

זה היה הרגע בו התחלתי להפנים שהתקשורת, לפחות בחלקה, לא תיאות לפספס הזדמנות פז שכזו - להטיל בוץ בפרצופה של שרה נתניהו. רק לפני מספר ימים נאלצה לבלוע גלולה מרה ולהחמיא לה על דאגתה לאופק, הילדה הזרה בת ה-4 שגורשה מהארץ. היא ניאותה לעשות זאת כדי להטיל את הבוץ ב'חביב' אחר שלה מימים ימימה: שר הפנים אלי ישי. אבל לכולם היה ברור שהתקשורת עוד תשוב אל שרה, מבלי לנטוש חלילה את ישי.

כדי שלא תחושו שפספסתם מידע, להלן הפרטים, מאחוריהם עומד סכסוך די שגרתי בין בת של מטופל הסבורה שהעובדת אינה עושה את עבודתה על הצד היותר טוב. אבל כשמדובר ב'חביבת התקשורת', זה כבר הופך למציאה של ממש.

הסיפור, על פי גרסתה של העובדת טרה קומרי, המטפלת בשמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו, מתחיל בוויכוח עם אשת ראש הממשלה על משכורת חודש יולי שלא נכנסה אל חשבון הבנק שלה. שרה רצה לעבר טרה, כך לדברי העובדת, זו פחדה, זזה אחורה, נפלה על השולחן, האצבע שלה נשברה והיא נזקקה לטיפול רפואי.

סיפור מצמרר, לא? כמה מפחידה הגברת הראשונה.

בראיון לאתר 'וואלה' הוסיפה העובדת עוד אי-אלו תיאורים צבעוניים: "שרה נתניהו הייתה מכנה אותי 'זבל', החיים במעון ראש הממשלה הם כמו בבית כלא - מאוד קשה לי שם, אני לא חופשייה ואני לעולם לא יוצאת החוצה. כשאני מבקשת חופש לא נותנים לי, שרה אמרה עליי שאני אישה רעה שגרה בבית שלה ואוכלת אוכל טוב. אחרי התקרית שרה לא דיברה איתי, אין לה לב, היא אישה ערמומית שקרנית".

נשמע מזעזע. מילה של עובדת, ולך תוכיח. הקלטות הרי אין.

העובדת הריחה פיטורין

אלא שכאשר נחשפים אל הגרסה ההפוכה, גרסת אשת ראש הממשלה, התמונה מתהפכת ברגע. בניגוד לגרסה הקודמת, אגב, הגרסה הזו מלווה במסמכים ובעדויות תומכות. לא רק מילה של אשת ראש הממשלה.

הסיפור נפתח בעדותו של קלמן מוטי, אח שעוזר בטיפולו של האב שמואל בן ארצי. וכך מספר מוטי: "לפי בקשת המשפחה, הנני המוסמך היחיד לבצע מקלחת יום יומית בביתו של המטופל. ביום שישי האחרון נודע לי מהמטפלת בשם טרה שהיא ביצעה בעצמה את המקלחת, ללא שום עזרה נוספת, וזאת כמובן בניגוד לנהלים ובאופן שיכל לסכן את בריאותו של המטופל, כגון: החלקה ונפילה שיכולה לגרום לשבר צוואר הירך או לפגיעה אחרת, אשר בגיל זה עלולה להיות קטלנית.

"כששאלתי את המטפלת מדוע ביצעה זאת לבדה תשובתה הייתה 'אני עשיתי זאת לבד, ואל תספר לאף אחד, אף אחד לא צריך לדעת'. הופתעתי מאוד מהתשובה ודיווחתי זאת מיד לגברת נתניהו".

מה שמפתיע בגרסה הזו היא מדוע חיפשה טארה 'עבודה' נוספת לעצמה. אם מוטי הוא זה שמוסמך לעשות את המקלחת, היא משוחררת ולא סביר להניח שתפיל על עצמה עבודה, בפרט שהדבר יכול לסבך אותה מול הנהלים.

מתברר, שהסיפור 'עתיק' יותר ולא נפתח ביום שישי האחרון.

תחילתו בינואר האחרון: תמי מימוני (מחברת הסיעוד), מספרת כי בחודש זה, התקשרה אליהם שרה נתניהו והודיעה כי אביה נחתך חתך עמוק ברגלו ודימם, וכי העובדת לא דיווחה על כך לאיש. שרה ביקשה מהם להחליף את העובדת בשל רשלנותה וחוסר שביעות רצונה בטיפול באביה, "אך לצערנו לא מצאנו עובדת מחליפה".

מימוני ממשיכה לתאר כי רופאת המשפחה, אינה גפנוביץ', כתבה אף היא למשרד הפנים וביקשה לבטל את מכתבה הקודם - בו ביקשה להאריך את הוויזה המיוחדת של טרה. אלא שכל מחליפה לא נמצאה ולכן לא הודיעה לטארה על הפסקת עבודתה. השבוע פנתה נתניהו בשנית אל המשרד וביקשה להודיע לעובדת על הפסקת עבודתה באופן מיידי, כשהיא מבטיחה להעביר לה את כל המגיע לה: פיצויים, דמי פיטורין ושאר תנאים סוציאליים.

על פי גרסת לשכת ראש הממשלה, כבר מאז חודש ינואר 'הריחה' העובדת כי היא מועמדת לפיטורין, ומאז ועד היום החלה להפיץ מסכת שקרים "משוללת כל יסוד". רשלנותה הגיעה לשיאה בימים האחרונים, לדבריהם.

"בשום שלב לא היה מגע פיזי בין הגברת נתניהו לעובדת הזרה", הם מבהירים.

ביום שישי, כפי שמתאר אחד מהמאבטחים בבית, נשמעו לפתע צעקות: היה זה במהלך הכנות ליציאת הגברת נתניהו. "אבטחה, בטחון", נשמעו הקריאות. המאבטח, שסבר שמדובר באירוע ביטחוני הגיע תוך שניות למקום. הוא סיפר כי ראה את מר ארצי ישוב בכסאו, המטפלת שרועה על הרצפה, תוך שהיא חובטת עצמה במרצפות וברהיטים באקסטאזה, ורעיית ראש הממשלה עומדת במרחק מטר - מטר וחצי ממנה.

המטפלת, טרה. צילום: פלאש90צילום: המטפלת, טרה. צילום: פלאש90
המטפלת, טרה. צילום: פלאש90


מי נותן לה עצות?

זהו סיפור המעשה.

אבל בלשכת ראש הממשלה מתקשים להסתיר את תסכולם לנוכח העליהום התקשורתי שנוצר. "נמאס כבר מהטלת הרפש האוטומטית במשפחת נתניהו, וצריך להניח לגברת נתניהו לסעוד בימים אלה את אביה בן ה-96 הסובל ממחלה קשה, שזה עתה שוחרר מטיפול נמרץ. גם למשפחת נתניהו יש את הזכות להחליף עובדים רשלניים שאינם נותנים טיפול נאות להוריהם הקשישים".

האם החליטה טרה קומרי לערוך מקלחת בניגוד לנהלים רק כדי לעורר מהומה ובאופן פרובוקטיבי?

כאמור, הוכחות אין, וקשה לדעת אלו עצות קיבלה וממי.

אילו הייתי עיתונאי ש'מחפש' את שרה נתניהו, ואילו טרה הייתה מגיעה אלי להתייעצות, סביר להניח שהייתי מייעצת לה "לחולל מהומה שתכעיס את שרה, לגרום לכך שהיא תיאלץ לפטר אותך, ואז לצאת לעיתונות עם עדויות על אופייה המרושע של הגברת. 'הם יאמינו לך, כי את המסכנה בסיפור הזה ואת שרה הם אוהבים לשנוא", הייתי אומרת לה.

אבל אני לא.

כך מסכמת הלשכה את הסיפור:

"מדובר בסיפור הפוך לחלוטין. הטענות שהועלו על ידי העובדת הזרה משוללות כל יסוד והן צצו רק אחרי שנודע לה כי הסוכנות שמעסיקה אותה נתבקשה למצוא לה מחליפה. זאת בעקבות רשלנות מצד העובדת הזרה, שנמשכה חודשים והגיעה לשיאה בימים האחרונים ואושרה על ידי רופאה שבדקה את אביה הקשיש והחולה של הגברת נתניהו. כשנודע לה שהיא מועמדת לפיטורין, שעשויים להביא לגירושה מהארץ, בדתה סיפור ועכשיו מתנהל קמפיין ציני ולא ראוי נגד משפחת נתניהו. בשום שלב לא היה כל מגע פיזי בין הגברת נתניהו לעובדת הזרה".

מה קורה כשעסוקים עם תקשורת

עוד שעות אחדות חלפו, ואל הגרסה הזו נוסף עוד סיפורון קטן המהווה המשך לאותה עלילה:

על פי הסיפור, אל שורת אירועי ההתרשלות בהם הייתה מעורבת המטפלת הזרה, צורפה הבוקר תקרית נוספת ובמהלכה, בשעות הבוקר, יצאה המטפלת הסיעודית מבית ראש הממשלה, מותירה את שמואל בן ארצי מופקר לבדו בחדרו. באותה שעה, התראיינה ככל הנראה העובדת הזרה לאחת מרשתות הטלוויזיה הישראליות, מחוץ למעון הרשמי.

שעה קלה אחר-כך, כשביקש הקשיש בן ארצי, בן ה-96, לנוע ממקום למקום בחדר, לא נמצא לו סיוע. הוא איבד את שיווי משקלו ונחבט בכסא שעמד בחדר. הוא סבל מכאבים בגבו, וצוות הבית הזעיק סיוע רפואי.

רופא המשפחה ד"ר צבי הרמן ברקוביץ שהגיע בהמשך מספר: "הוזעקתי בדחיפות, לאחר שהיה חשש שכאבי הגב מהם סובל מר בן ארצי, הם פועל יוצא של סדק בגבו. הבנתי מהמטופל שהוא נתקל בכסא וסובל מכאב עז, לאחר שנתקל בכסא. אבחנתי בגבו מכה יבשה. נתתי לו תרופות הרגעה והוריתי לו לשכב. מדובר בהתרשלות של המטפלת שהותירה את המטופל הסיעודי לבד בחדרו, כשהוא נזקק לעזרה בתנועה ממקום למקום".

אל עדותו של הרופא מצרפים בלשכה שתי עדויות נוספות המעידות, לדבריהם, על התפרצות הזעם והטיפול הרשלני של המטפלת במהלך עבודתה בטיפולה במר שמואל בן ארצי:

וכך מספר "מקורב למשפחת בן ארצי", אשר היה עד לטיפול הרשלני, לדבריו: "לפני יותר מחודשים היה מר בן ארצי מאושפז ואשתי ואני ביקרנו אותו בבית החולים. הוא אמר לנו שאין הוא חפץ שעובדת הסיעוד, תעשה את המלאכה הזאת. אני התנדבתי להישאר ולהתפלל איתו בתקופת אשפוזו, אך מיד התחוור לי שעלי להישאר עימו הרבה מעבר לתפילה. זאת משום שהמטפלת מזניחה את אחריותה אליו, וחשוב שאהיה שם לעשות את מה שהיא אינה עושה.

"לא הופתעתי. נהגתי לבקר את מר בן ארצי מדי פעם בדירתו לפני האשפוז, ותחת טיפולה של טרה הייתה הדירה תמיד מלוכלכת ולא נעימה. כשהדייר בן 90 ויותר, הניקיון הופך להיות עניין של בריאות. חששתי מהמצב בו הוא התגורר. בבית החולים טרה לא ניהלה רישום של מה המטופל שלה אכל, אף שנתבקשה לעשות זאת על ידי התזונאית. היא החלה להוציא אותו לטיולים בחצר, רק לאחר שאני התחלתי לעשות זאת בעצמי בלעדיה. הערתי לה שהיא מזניחה את אחריותה ועל הערה זאת היא כעסה".

ומי שחשב שגלי המחאה שדעכו יאכזבו חלק מכלי התקשורת, שכבר קיוו בעזרתם להדיח את נתניהו מראשות הממשלה, טעה ובגדול. תמיד יש סיפורים חדשים, פיקנטיים, שיכולים לעשות את העבודה.

שרק לא יפלו קסאמים ויהרסו להם את החגיגות.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}