כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

בקשה לייצוגית נגד 'מטרנה': מטעה צרכנים

לפי התובעת, החברה מטעה שיש לה לכאורה תקן מה-FDA • סכום הפיצוי אותו דורשת התובעת, המתבסס על דוחו"ת כספיים של מטרנה, עומד על סך של 145,153,333 שקל

  • א' אלול התשע"א
בקשה לייצוגית נגד 'מטרנה': מטעה צרכנים

"מטרנה מטעה את הצרכנים בפרסומיה הרשמיים וממשיכה לטעון כי היא עומדת בתקן ה-FDA, אף שבפועל נשלל האישור שלה לשווק את מוצריה בארה"ב מאז חודש מארס האחרון" - כך טוענת אם לפעוטה בת שנה שהגישה היום (ד') בקשה לתביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יצרנית מזון התינוקות מטרנה ונגד חברת אסם.

בתביעה דורשת האם, לבנת פישר, כי מטרנה תחדל לפרסם שהיא עומדת בתקני ה-FDA ותפצה את ההורים שרכשו מטרנה מבלי שהם יודעים כי תחליף החלב נאסר לייצוא לארצות הברית. סכום הפיצוי אותו דורשת פישר בתביעה עבור הקבוצה, המתבסס על דוחו"ת כספיים של מטרנה ממארס 2011 המצורפים כנספח לתביעה, עומד על סך מצטבר של 145,153,333 שקל.

החודש פורסם ב-The Marker כי ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, הורה ליצרנית מטרנה, אסם נסטלה, לעצור את היצוא לארה"ב בשל סימון לא נכון על המוצר.

ב-FDA מצאו כי מטרנה, המשווקת בארה"ב מזה כמה שנים, הצהירה באופן לא הולם או מדויק על רכיבים בפורמולה ובנוסף אינה עומדת בתקנות הנוגעות לתווית המוצר. לא דווח כי המוצרים מסוכנים, אך בשל ההפרות הורה ה-FDA להפסיק את הפצת מטרנה לנקודות המכירה.

במטרנה טענו בתגובה לידיעה כי ה-FDA דרש ממנה לעדכן את תווית המוצר לפי הדרישות האמריקאיות מבחינת סימון פר יחידת מידה ולתרגם את האריזה לאנגלית.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מאיר לפלר ממשרד עורכי דין לוסטיגמן לפלר, הצרכן נפגע מכיוון שלא היה בידיו את מלוא המידע כדי לקבוע איזה תחליף חלב לרכוש לילדיהם ועד פרסום הכתבה לא ידע שמטרנה הורדה מהמדפים בארצות הברית.

על פי התביעה, במהלך חודש מאי 2011, שב ואסר ה-FDA על מטרנה לשווק את מוצריהן בארה"ב וזאת בשל אי עמידה בשורה ארוכה של תקנים של ה-FDA הנוגעים בעיקרם לחובת הגילוי של המשיבות על גבי תווית אריזת המוצר, וכוללים בין היתר, סעיפים הנוגעים להטעיית הצרכנים ביחס לתכולת הפורמולה.

עד היום לא אושר למטרנה לשווק את מוצריה בארה"ב אך היא ממשיכה לטעון בפרסומיה ובאתר האינטרנט שלה כי היא מיוצאת לארה"ב וכי היא עומדת בתקן של ה-FDA.

ממטרנה נמסר: "לא הגיע לידינו כתב תביעה. לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בהתאם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}