כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המוחים הצליחו להלחיץ את שופרסל

שופרסל היא אמנם הגוף החזק בשוק המזון, אך כוחה לא עומד מול כוחה של פייסבוק

המוחים הצליחו להלחיץ את שופרסל

בימים רגילים כולם מפחדים משופרסל - היא מגלגלת מחזור של 11 מיליארד שקל, שולטת ב 37% משוק המזון המבורקד וידועה כרשת הכוחנית ביותר. כל הספקים תלויים בה וכל רשתות השיווק מתיישרות לפיה.

בימים אלה התייצבה מול שופרסל אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א - חבר'ה צעירים שהצליחו לגייס כמה אלפי חתימות בפייסבוק הקוראות לחרם נגדה. מספרים נמוכים בהרבה מאלה שגייסו יוזמי מחאת הקוטג'.

ובכל זאת, הנהלת שופרסל הבכירה, כולל המנכ"ל והנשיא אפי רוזנהויז, נבהלה ונפגשה עם אותה חבורה צעירה כבר ארבע פעמים ביומיים האחרונים ובלבד שיבטלו את רוע הגזירה. בשלוש מתוך ארבע הפגישות הם אפילו טרחו לצאת ממשרדי החברה בראשון לציון ולהגיע למעוזם של הצעירים בתל אביב. בטוח שכל אותם ספקים קטנים שניסו להיפגש עם בכירי שופרסל לאורך השנים היו שמחים ליחס כזה.

אפי רוזנהויז לא אוהב בדרך כלל להתקפל ובוודאי לא מרוצה מכך שכמה 'פרחחים צעירים' מנהלים לו את הלו"ז בשבוע האחרון. אך רוזנהויז ובכירי שופרסל מבינים שאין להם כל כך ברירה. שופרסל היא אומנם הגוף החזק והגדול בשוק המזון אך כוחם לא עומד להם מול כוחו של הפייסבוק - אותו כלי שמאגד אינספור אנשים שלוחצים 'לייק' על חרם שמתגלגל לאחר מכן לכותרות בכלי התקשורת השונים.

שופרסל יודעת שגם אם לא תיפגע ממשית במכירות עקב החרם, היא לא צריכה את כל הסיקור התקשורתי השלילי. בטח לא עכשיו, בימים שתלוי נגדה כתב אישום על איום והסרת מוצרים של ספקים ששיתפו פעולה עם מבצעי 'מגה'. הדבר האחרון שהיא צריכה זה ששוב יעלו השאלות כמו - האם יש לה כוח מונופוליסטי ומונחים כמו 'ריכוזיות' בהקשר שלה.

במידה רבה, שיתוף הפעולה של שופרסל עם יוזמי החרם הצעירים רק נתן תחמושת לתקשורת. במידה והחרם היה יוצא לפועל ולא היה מצליח הוא היה מקבל הרבה פחות כותרות מאלה על פגישות רבות שקוימו. אולם שופרסל רצתה שהפרסומים יהיו ברמה שנותנים לה תו הכשר ומדברים על המבצעים שלה. היא רוצה להצטייר כמרימת הכפפה למען המחאה וכמובילת ההוזלות . זאת בדומה למה שעשה נוחי דנקנר , בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי המחזיקה בשופרסל, כשקרא לחברות החלב ולגורמים בממשלה להוריד מחירים.

בשופרסל ובאי.די.בי גם חוששים שהחרם והמחאה יגיעו לפתחו של דנקנר וחברות אחרות של הקבוצה ומעדיפים לגדוע אותה באיבה. הם ראו שחברות החלב התמהמהו בתגובה ושילמו על כך מחיר והם לא מוכנים לקחת את הסיכון.

עדיף אם כך לזרוק כמה 'פירורים' לאותם סטודנטים צעירים ונחמדים. עכשיו כבר תמצא דרך להראות לכולם שהיא היתה הראשונה להוביל את מהפכת המחירים הנמוכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}