גיל אגמון: "אי אפשר להגביר את התחרות בשוק הרכב"
בעל השליטה בדלק מוטורס סבור כי הוועדה לבדיקת התחרותיות בענף לא תשיג הרבה, ולא צופה גדולות למכונית החשמלית
- א' אלול התשע"א
- 1 תגובות
גיל אגמון
גיל אגמון, בעל השליטה בדלק מוטורס, נחשב לאחד היבואנים המנהלים המנוסים וחדי המבט בענף הרכב. הצגת פורד פוקוס החדשה אתמול איפשרה לנו גם לשמוע את דעותיו על התהליכים בענף הרכב, ביניהם ועדת זליכה.
1. עליית המכירות של מכוניות המיני "ההצלחה של המכוניות הקטנות היא נקודתית. הפער בין שערי המטבע הוא עצום. בשנה האחרונה הין עלה והדולר צנח, והיתה הרעה של 38% בתנאי הסחר. טויוטה קורולה ומאזדה 3 היו צריכות לעלות עכשיו 140 אלף שקל, ושברולט קרוז יכולה לעלות 80 אלף שקל. הפערים האלה והמחיר שנותר - 120 אלף שקל - יוצרים מרווח מספיק למכוניות הקטנות. כששערי המטבע ישתנו, המכוניות האלה יצאו מהשוק. זה מצב לא נורמלי.
2. יבואני רכב המקימים חברות ליסינג "היבואנים שנכנסים לליסינג לא עושים זאת ברצון. אי אפשר להרוויח מליסינג. אתה נכנס בגלל דיכאון, בגלל שאתה לא מצליח למכור בדרך אחרת. איציק וויץ לא נכנס לליסינג כי הוא רצה, אלא כי לא קנו ממנו. חברות הליסינג לא קובעות אלה מכוניות לקנות. יש לקוח בסוף, ויש לו אופציות מפה עד הודעה חדשה. חברות הליסינג יכולות להטות את הטעם עם התמחור, אבל לא לשנות אותו. אחרת היינו מוכרים פי כמה מפורד פוקוס היוצאת בשנה האחרונה".
3. האפשרות להביא מכוניות עם פנסים בתקינה אמריקאית "אנחנו עדיין לא מבינים את הפתרון של משרד התחבורה. לא כל פנס אפשר להטות. מה עושים עם פנסי קסנון? בכל מקרה, הדגמים הבאים של פורד יהיו גלובליים, ולא תהיה בעיה לייבא אותם עם מפרט אירופי".
4. מכוניות חשמליות "אני עדיין לא מאמין שבטר פלייס תצליח. אם המכונית החשמלית תצליח, המיסוי יעלה והסיפור ייגמר. מאיפה מדינת ישראל תיקח עשרה מיליארד שקל בשנה? רעיון הסוללה המתחלפת גם הוא בעייתי. קרלוס גוהן, נשיא רנו, מהמר נגד תעשיית הרכב. אתה זוכר מה קרה לסוני עם בטא-מקס? היא פשטה את הרגל אחרי שה-VHS כבש את השוק. בטר פלייס מתמחרת את החשמל לפי ק"מ ולא לפי קוט"ש, והם יודעים למה. הפלואנס הרבה יותר בזבזנית בחשמל ממכוניות אחרות. בפורד לא מאמינים שהמכונית החשמלית תהיה גורם בשוק עד 2017, ופורד זו חברה רצינית מאוד".
5. על רכישת קמור ועל מכוניות סיניות "אני לא מאמין שהמכוניות הסיניות יתמודדו באופן רציני בשוק הישראלי עד סוף העשור. קניתי את קמור כדי לעשות כסף מב.מ.וו (לקמור את יש זיכיון צ'רי הסינית, ד"ש). זו השקעה לטווח ארוך. בבריטניה שוק היוקרה תופס 23% מהמכירות, בישראל זה 3%. זה ישתנה בעתיד".
6. על ועדת זליכה לבדיקת התחרותיות בשוק הרכב "אני מסכים עם מה שטען שמואל חרל"פ (יו"ר כלמוביל) ב-TheMarker. אי אפשר להכניס עוד תחרות לשוק הרכב. מבנה של שני יבואנים לכל מותג הוא לא נורמלי, וראינו שהוא לא מצליח לעבוד. המחירים ליבואנים בישראל הם הנמוכים ביותר, להוציא תחום אחד - שוק מכוניות היוקרה. לכן רק יש יבוא אישי. אבל על זה המחאה החברתית? על תחרות לאלפיון העליון?"
1. עליית המכירות של מכוניות המיני "ההצלחה של המכוניות הקטנות היא נקודתית. הפער בין שערי המטבע הוא עצום. בשנה האחרונה הין עלה והדולר צנח, והיתה הרעה של 38% בתנאי הסחר. טויוטה קורולה ומאזדה 3 היו צריכות לעלות עכשיו 140 אלף שקל, ושברולט קרוז יכולה לעלות 80 אלף שקל. הפערים האלה והמחיר שנותר - 120 אלף שקל - יוצרים מרווח מספיק למכוניות הקטנות. כששערי המטבע ישתנו, המכוניות האלה יצאו מהשוק. זה מצב לא נורמלי.
2. יבואני רכב המקימים חברות ליסינג "היבואנים שנכנסים לליסינג לא עושים זאת ברצון. אי אפשר להרוויח מליסינג. אתה נכנס בגלל דיכאון, בגלל שאתה לא מצליח למכור בדרך אחרת. איציק וויץ לא נכנס לליסינג כי הוא רצה, אלא כי לא קנו ממנו. חברות הליסינג לא קובעות אלה מכוניות לקנות. יש לקוח בסוף, ויש לו אופציות מפה עד הודעה חדשה. חברות הליסינג יכולות להטות את הטעם עם התמחור, אבל לא לשנות אותו. אחרת היינו מוכרים פי כמה מפורד פוקוס היוצאת בשנה האחרונה".
3. האפשרות להביא מכוניות עם פנסים בתקינה אמריקאית "אנחנו עדיין לא מבינים את הפתרון של משרד התחבורה. לא כל פנס אפשר להטות. מה עושים עם פנסי קסנון? בכל מקרה, הדגמים הבאים של פורד יהיו גלובליים, ולא תהיה בעיה לייבא אותם עם מפרט אירופי".
4. מכוניות חשמליות "אני עדיין לא מאמין שבטר פלייס תצליח. אם המכונית החשמלית תצליח, המיסוי יעלה והסיפור ייגמר. מאיפה מדינת ישראל תיקח עשרה מיליארד שקל בשנה? רעיון הסוללה המתחלפת גם הוא בעייתי. קרלוס גוהן, נשיא רנו, מהמר נגד תעשיית הרכב. אתה זוכר מה קרה לסוני עם בטא-מקס? היא פשטה את הרגל אחרי שה-VHS כבש את השוק. בטר פלייס מתמחרת את החשמל לפי ק"מ ולא לפי קוט"ש, והם יודעים למה. הפלואנס הרבה יותר בזבזנית בחשמל ממכוניות אחרות. בפורד לא מאמינים שהמכונית החשמלית תהיה גורם בשוק עד 2017, ופורד זו חברה רצינית מאוד".
5. על רכישת קמור ועל מכוניות סיניות "אני לא מאמין שהמכוניות הסיניות יתמודדו באופן רציני בשוק הישראלי עד סוף העשור. קניתי את קמור כדי לעשות כסף מב.מ.וו (לקמור את יש זיכיון צ'רי הסינית, ד"ש). זו השקעה לטווח ארוך. בבריטניה שוק היוקרה תופס 23% מהמכירות, בישראל זה 3%. זה ישתנה בעתיד".
6. על ועדת זליכה לבדיקת התחרותיות בשוק הרכב "אני מסכים עם מה שטען שמואל חרל"פ (יו"ר כלמוביל) ב-TheMarker. אי אפשר להכניס עוד תחרות לשוק הרכב. מבנה של שני יבואנים לכל מותג הוא לא נורמלי, וראינו שהוא לא מצליח לעבוד. המחירים ליבואנים בישראל הם הנמוכים ביותר, להוציא תחום אחד - שוק מכוניות היוקרה. לכן רק יש יבוא אישי. אבל על זה המחאה החברתית? על תחרות לאלפיון העליון?"
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות