י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

החרדיות שנעצרו בגרמניה יובאו רק ביום שני הקרוב בפני שופט

שתי הנשים שכלואות בגרמניה יובאו רק ביום שני הקרוב בפני שופט • חבר 'איגוד רבני גרמניה' אומר ל'בחדרי': "הן נמצאות בסיטואציה לא נעימה, אנחנו מנסים לעזור ככל יכולתנו" • קרוב משפחה: "השתרבבו פרטים לתכולה שהם קנו ולכן הם נעצרו"

בית כלא בגרמניה. צילום: רויטרס
בית כלא בגרמניה. צילום: רויטרס



שתי הנשים מישראל שנעצרו השבוע בגרמניה בחשד שגנבו מחנות 'פריימרק' יישארו בבית מעצר בברלין עד יום שני הקרוב, ואז ישוחררו. הסיפור שנחשף הבוקר לראשונה ב'בחדרי חרדים' עורר הדים בעקבות ההתעללות שעברו הנשים. כזכור, לקחו להם את כיסוי ראשם בגלל שזה 'חפץ זר' שאסור להכניס למעצר בגרמניה.

הרב שמואל סגל, חבר ב'איגוד רבני גרמניה' והממונה מטעם חב"ד על הפעילות בברלין נכנס היום בפעם השנייה לבקרם בכלא. הוא אומר בשיחה ל'בחדי חרדים': "מדובר במקרה מצער ונוגע ללב, הן נמצאות בסיטואציה לא נעימה, אנחנו מנסים לעזור ככל יכולתנו, על פי הנראה כעת אין מצב שישתחררו לשבת לשהות בקהילה היהודית כי השופט יוכל לראותם רק ביום שני".

הרב שמואל סגל, שמכהן גם כיד ימינו של רב הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל אומר עוד כי הוא "יצר קשר עם עורך דין מפורסם ישראלי הנמצא בברלין שינסה לפעול ששופט כן יראה אותן היום וישחרר אותם. אך כפי הנראה כי הסיכויים קלושים".

אחד מבני המשפחה שמטפל מישראל מול הרשויות אומר "החוק היבש בגרמניה לא עוזר לשחררם בערבות, לאחר שהם הוטעו על ידי המתורגמן נגרם כל הסבל הזה שהם יושבות במעצר והיום אין שופט שיראה וכך גם עד יום שני עקב אי עבודת בית המשפט".

אחד מבני המשפחה שבירר עם הקבוצה שהיה עמם מספר את שאירע "צריך להבין שחנות 'פריימרק' זה כמו חנות באזר כאן בישראל אף אחד לא נוסע לשם לגנוב מה שקרה שכנראה השתרבבו פרטים לתכולה שהם קנו ובשל כך הם נעצרו, מדובר בנשים נורמטיביות וישרות שאינן חשודות על הגניבה".

מקורב המשפחה מוסיף כי "במשרד החוץ עשו מאמצים רבים לעזור ובראשם סגנית השר ציפי חוטובלי, וכן הרב שמואל ביסטריצקי שליח חב"ד והרב הראשי של העיר בהמבורג".
עצורות חרדיות בגרמניה כלא גניבה הרב שמואל סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}