י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

נצחון חרדי בבירה: סיעת 'ירושלמים' בחוץ

בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות בעיריית ירושלים, ראש העיר ניר ברקת החליט, להוריד את אישור ההסכם עם סיעת 'ירושלמים' מסדר היום. הנציגות החרדית התנגדה להסכם בשל סעיף שאפשר את הרחבת הפעילות בשבת במינהלים הקהילתיים

עירית ירושלים. צילום: פלאש90
עירית ירושלים. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות, ראש העיר ברקת החליט הערב (ג'), להוריד את אישור ההסכם עם סיעת 'ירושלמים' מסדר היום.

בתגובה אמר יו"ר 'ירושלמים', פלר חסן-נחום: "יש עשרות אלפי משפחות ירושלמיות שמסוגרות בבית כל שבת, ללא אפשרויות בילוי. במסגרת ההסכם עם ראש העיר, פעלנו להרחבת אירועי התרבות בשבת, תוך שמירה על הסטטוס קוו.

"בעיר הזאת חיים מגזרים שונים זה לצד זה, וכמו שאנחנו מכבדים את החרדים, אנחנו מצפים שהם יכבדו את הציבור החילוני, המסורתי והדתי לאומי בעיר.
במקרה הזה נחצה גבול ברור, ואנחנו נעמוד על שלנו. לא נשתף פעולה עם גורמים שמסרבים לתת מקום לציבור הפלורליסטי בירושלים".

סיעת 'ירושלמים' פרשה מהקואליציה בשנה האחרונה. והנציגות החרדית התנגדה להסכם שנחתם בין הסיעה לראש העיר ניר ברקת וזאת בשל סעיף בעייתי המבקש להרחיב את הפעילות בשבת במינהלים הקהילתיים.

אמש, נכנסו חברי המועצה מטעם סיעת ש"ס למעונו של נשיא המועצת חכם שלום שהורה להם באופן נחרץ כי במידה והסעיף הבעייתי לא יוסר הרי שעליהם להצביע נגד כניסת סיעת 'ירושלים' לקואליציה.

כמו"כ, גם בסיעת 'יהדות התורה' הבהירו כי כל עוד הסעיף הבעייתי בתוקף הרי שחברי הסיעה יתנגדו להסכם ולצירוף 'ירושלמים'.

בסעיף הבעייתי בהסכם בין 'ירושלמים' לברקת נכתב: "סוכם כי תורחב משמעותית הפעילות התרבותית במנהלים הקהילתיים ככלל ובשכונות הפלורליסטיות בפרט - לרבות פעילויות בסופי שבוע בדגש על משפחות צעירות, במסגרת הסטטוס קוו, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוכניות העבודה בשנה הקרובה".

עוד נכתב כי "סוכם כי במקרים בהם יתעורר קונפליקט בנושאי דת וסטטוס קוו יתאפשר לחברי סיעת ירושלמים לנהוג על פי צו מצפונם בהתאם עם ראש העיר".
ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}