ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

בגלל חילול שבת • המקובל מתחנן: הצילו אותי ממוות

המקובל הגאון הצדיק רבי דב קוק מטבריה, מצוי מאז השבת האחרונה "במצב של פיקוח נפש", לאחר שלדבריו יהודי חילל שבת בגללו. בעקבות כך פונה הרב קוק לעם ישראל לחזק את שמירת השבת • צפו בתיעוד

בגלל חילול שבת • המקובל מתחנן: הצילו אותי ממוות
שוקי לרר



המקובל הגאון הצדיק רבי דב קוק מטבריה, מצוי מאז השבת האחרונה "במצב של פיקוח נפש", לאחר שלדבריו יהודי חילל שבת בגללו. בעקבות כך פונה הרב קוק לעם ישראל לחזק את שמירת השבת.

תחילתו של הסיפור, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הוא בבוקר השבת האחרונה פרשת ויגש. בדרכו להתפלל שחרית כוותיקין, הבחין הרב קוק ברכב שחונה בסמוך לישיבה בטבריה, מקום בו לא חונים רכבים בשבת בדרך כלל.

לדברי התלמידים "לכאורה היה נראה שהגיע אורח, שאינו יודע בכלל היכן הוא נמצא, והחנה את רכבו ליד הישיבה. הנהג שהה עדיין בתוך הרכב - כנראה לשיחת טלפון וכדו', כשיש אור ברכב אך הוא אינו מונע".

המקובל הרב דב קוק


"הרב שראה את הרכב חונה סמוך לישיבה, לא יכול היה לעצור בעצמו. בכאבו על חילול השבת, פנה הרב לעבר הרכב בכדי לבקש מהנהג לצאת מרכבו ושלא ימשיך בחילול השבת. אך מיד שהתקרב הרב אל הרכב, הנהג התניע וברח עם מכוניתו מחמת יראת הכבוד לרב".

הדבר גרם לצער נורא עבור הרב, שחש כי גרם לחילול שבת. לדברי התלמידים, הרב הרגיש כפשוטו כשהוא חש כי נפשו עומדת לפרוח ח"ו מגודל צער.

במוצאי שבת, ביקש הרב קוק לספר את הסיפור הזה לעם ישראל, ובתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הרב מתחנן בפני כולם שכל מי שרוצה להציל אותו ממוות, יחזק את עניין שמירת השבת - או שיתחזק בעצמו בשמירת השבת או שיתחנן בפני משפחתו וחבריו שישמרו שבת, "וזה יציל אותי ממוות ממש", אמר הרב.
הרב דב קוק טבריה חילול שבת פיקוח נפש שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}