י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

צפו • הח"כיות התעמתו בשכונה החרדית: "אשה קיבלה אבן"

עימות מילולי בסיור הח"כיות ברמת בית שמש: גרפיטי בו נכתב, "אין כניסה לכלבים ולרפורמים", נשים שמנעו את כניסת הח"כיות וויכוח חרדי-חילוני ישן שצף בפעם המאה • צפו בתיעוד

צפו • הח"כיות התעמתו בשכונה החרדית: "אשה קיבלה אבן"



"הכניסה לרפורמים אסורה, אין כניסה לכלבים", הגרפיטי הזה קיבל את פניהן של חברות הכנסת שבאו הבוקר (ראשון), לקיים סיור בשכונה החרדית רמת בית שמש ב', לטענת התושבים, למטרות פרובוקציה. הסיור יתקיים במסגרת דיון בוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת, בעקבות שלטי הצניעות בעיר. צפו בתיעוד הווידאו.

עימותים בין חרדים לרפורמים בבית שמש


בתיעוד שהגיע ל"בחדרי חרדים" נראה עימות בין הח"כיות עאידה תומא סלימאן ולאה פדידה מול תושבות השכונה החרדית, "אין דבר כזה שכונה סגורה לכלל תושבי אזרחי ישראל ורק לקבוצה", הטיחה סלימאן באחת התושבות.

"אז תכבדו", השיבה התושבת החרדית לח"כיות שענו מנגד: "את רואה שאנחנו מכבדות. לא אמרנו שום מילה רעה". החרדית לא ויתרה: "להגיע עם ראש גלוי זה לא נקרא לכבד, תסלחו לי. אפילו לי יש אחיות חילוניות, בשמחה רבה הן מגיעות אלי לבית והן באות ומכבדות אותי".

בהמשך הסיור אחת התושבות הטיחה בח"כיות: "אתן עושות בדווקא. זה הצהרה של דווקא, כן באתן לכאן לעשות קניות ב'לידר', נכון?". פדידה השיבה: "סיפרה לי אשה שקיבלה אבן בגלל שהיא עברה ברחוב". התושבת החרדית: "למה היא עברה ברחוב? זה הרחוב והשכונה שלה? לא, היא עשתה דווקא". בעקבות המהומה, האבטחה העלתה את הח"כיות לאוטובוס שפינה אותן מהמקום.

ח"כ סלימאן אמרה בפתח הסיור כי "חשוב לי לומר שאנחנו לא כאן כדי להתריס או לעורר פרובוקציות. אם יהיו כאלה בדרך הן לא יהיו מצידנו. אנחנו כאן כי אנחנו עושות את המוטל עלינו, מגיעות למקומות בהם נשים הודיעו לנו שהן מרגישות מקופחות, שהן עוברות דיכוי והדרה".

"לנשות בית שמש המנהלות את המאבק בשלטי הצניעות אמרה "אם זו ההתנגדות שאנחנו ספגנו רק כי ביקשנו להגיע לסיור לימודי ממלכתי, אני רק יכולה לתאר לעצמי מה אתן עוברות כבר שנים. אנחנו כאן כדי שתדעו שאתן לא לבד", אמרה.











בית שמש פרובוקציה מהומה נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}