ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הרב עצר את מסיבת העיתונאים של סגן הנשיא

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס רצה לקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי ביום רביעי הקרוב, אך בקשתו נדחתה ממקום לא צפוי

פנס. צילום: רויטרס
פנס. צילום: רויטרס



סגן הנשיא מייק פנס ינחת בישראל ביום רביעי בערב, הוא תכנן לצאת מנתב"ג ישר לכותל המערבי, שם התעניין אם יוכל לקיים מסיבת עיתונאים ברחבת הכותל או במנהרות הכותל עבור העיתונאים הרבים שילוו אותו מארה"ב.

ברק רביד מערוץ 10, דווח כי גורמים בכירים שביקשו להשאר אנונימיים בשל הרגישות הרבה, סיפרו כי בשבוע שעבר, במהלך דיונים על הביקור עם גורמים אמריקאיים, שאלו דיפלומטים אמריקנים האם פנס יוכל לקיים מסיבת עיתונאים בכותל.

באופן די מפתיע מי שהתנגד בתוקף לרעיון, היה רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' שדחה את הבקשה.

הרב הבהיר לאמריקנים כי מדובר באתר דתי קדוש והדבר לא מתאים, רביד מוסיף כי גורם ישראלי בכיר ציין כי הרב רבינוביץ התנגד לאו דווקא על רקע הקדושה למקום, אלא על רקע הכרזת טראמפ שירושלים תוכר כעיר הבירה של ישראל, הרב חשש שמסיבת עיתונאים של פנס, תביא להסלמה וייתכן אפילו לחידוש המהומות בהר הבית.

סגן הנשיא פנס יבקר בכותל ביום רביעי לא כאדם פרטי אלא כסגן נשיא ארה"ב. בניגוד לנשיא שביקר במקום כאדם פרטי. כזכור פנס אמר לפני כמה ימים כי "אנחנו לא יכולים לדמיין מצב שבו הכותל לא יהיה חלק מישראל בכל הסכם עתידי".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "מתקיימים דיונים עם צוותו של סגן הנשיא לגבי מאפייני הביקור שלו בכותל ולא נתייחס בתקשורת לתכני דיונים אלה".

מנגד בכיר בבית הלבן אמר בתגובה: "לא תכננו מסיבת עיתונאים בכותל ולא הגשנו שום בקשה כזו".
הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}