כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

בצל האבל הכבד: חתונה משמחת // רוני תשובה-מרק

בצל האבל הכבד: נישאו השבוע נינו של מרן הגראי"ל זצ"ל ונכדתו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל • שמחה בצל העצב // טורה של רוני תשובה-מרק

הרב שטיינמן, צילום: שוקי לרר
הרב שטיינמן, צילום: שוקי לרר



בצל האבל הכבד על הסתלקותו של גדול הדור הרב שטיינמן זצ"ל, באו בברית הנישואין בשעה טובה ומוצלחת נינו של הגראי"ל זצ"ל עם נכדתו של הרב אדלשטייין זצ"ל.

עבורנו, הקהילה של הגר"י זצ"ל, הרב שטיינמן זצ"ל לא היה רק גדול הדור ומנהיג הציבור הליטאי, הוא היה משפחה. שני הגאונים הצדיקים הינם מחותנים מזה שנים רבות שכן בנו של הגר"י זצ"ל נשוי לנכדתו של הגרא"יל זצ"ל.

כמה אהבנו את השמחות ההן בהם שניהם היו יושבים בבריאות טובה ובלב שמח בשולחן הכבוד, כמה אהבנו להתחמם לחומה של אש התורה הקדושה שבערה בהם, כמה אהבנו להתענג על אהבת ישראל הפשוטה והטהורה שלהם.

למרות הצער הגדול, כולם לקחו חלק פעיל בשמחת החתן והכלה. אורחיה של הכלה היו התגלמות האהבה והקירוב של הסבים הגדולים לכל יהודי באשר הוא יהודי. הגיעו ושימחו חרדים מבית ובעלי תשובה, כיפות סרוגות ואנשי מרצ.

כולנו הרגשנו זכות וחובה לשמח בפרט את הכלה שמגיל קטן מסרה נפש על הקהילה של הסבא הגדול זצ"ל. עוד אז, לפני כתשע שנים, כשסבתא מינה ע"ה האהובה נפטרה, בעודה ילדה נערה צעירה ורכה, היא אספה את כאבה האישי פנימה ולא הפסיקה לתמוך בקהילה הכואבת. "חייבים להתחזק ולא ליפול. בשביל סבתא, בשביל כולנו".

מאז שהתמנה אביה לרב בית כנסת גולן, היא לקחה על עצמה להכיר את כל נשות בית הכנסת, להכיר ולקרב, להוקיר ולחזק. היא עשתה זאת בחן ובנועם של סבתא מינה ע"ה.

בפרט בשנה הקשה הנוכחית, שנת האבל על הסבא האהוב הגר"י זצ"ל, היא היתה שם כמעט כל שבת, לחזק ולעודד, לחייך ולהאיר, לקרובות לרחוקות, מבוגרות, צעירות וילדות.

עכשיו בשעה טובה ומוצלחת היא כלה ובעזרת השם תקים עם בעלה הצדיק בית של מלכות, בית של קדושת התורה ואהבת ישראל בהמשך למסורת של הסבים הגדולים, קדושי עליון.

כל שנותר הוא לאחל שיזכו להקים בניין עדי עד, מתוך בריאות טובה ולב שמח, אריכות ימים ורוב נחת יהודית.
הרב שטיינמן הרב יעקב אדלשטיין לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}