ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

צפו: האח הסיני הגדול צופה בכם

צפו בתיעוד "רשת המעקב הגדולה ביותר בעולם" עם 170 מיליון מצלמות במעגל סגור וכ-400 מיליון חדשות שיותקנו בשלוש השנים הקרובות

צילום: פיקסויי
צילום: פיקסויי



סין בונה את מה שהיא מכנה "רשת המעקב הגדולה ביותר בעולם". ברחבי המדינה, עם 170 מיליון מצלמות במעגל סגור שכבר נמצאים במדינה, וכ-400 מיליון חדשות שיותקנו בשלוש השנים הקרובות.

כתב של ה-BBC קיבל גישה נדירה לאחד מחדרי ההייטק החדשים שבו נמצאת השליטה במצלמות.

הכתב ג'ון סטודוארד בדק תוך כמה זמן המשטרה מסוגלת לעלות על עקבותיו, הכתב ביקר בחדר העריכה של המצלמות בעיר גֶ'גְ'יאנְג, עיר במזרח סין, אוכלוסיית העיר נאמדת בכ-46.2 מיליון נפש.

הסרטון נפתח במילים של הכתב, "הלו אנשים אני ציפיתי לכם", כשהוא מתייחס לשוטרים שהגיעו לשהות סביבו, הכתב מנסה להראות לצופים איך העין של הסינים רואה הכל.

בסין יש 170 מיליון מצלמות ברחבי המדינה הענקית, עם אוכלוסיה של כמעט מיליארד ארבע מאות נפש, 170 מיליון מצלמות כנראה לא מספיקות, ובשלוש השנים הקרובות יותקנו 400 מיליון מצלמות נוספות.

הכתב יצא לסיור, שם הוא נצפה על ידי מצלמות מיוחדות, חלק מהמצלמות מסוגלות לזהות פרצוף, חלק את הגיל של האדם שנסרק במצלמות, המצלמות מסוגלות לזהות גם אם הנצפה הוא גבר או אשה.

בסרטון מתועדת המעבדה בה מייצרים את העין האלקטרונית, על פי הדיווח של הכתב, המעבדה הזו ייצרה מעל מיליון מצלמות, "אנחנו יכולים לזהות פרצוף של אדם לפי תעודת זיהוי" אומרים אנשי המעבדה, "אנחנו יכולים לבדוק על אדם לאורך שבוע שלם איפה הוא ביקר והסתובב" מוספים אנשי המעבדה.


האח הגדול בסין


"אפשר להשוות את האדם עם הרכב בו הוא נהג, וכך לדעת באיזה רכב הוא משתמש, אפשר גם לדעת מי היו האנשים איתם הסתובבת" מסבירים במעבדה.

הכתב מסתובב ברחוב, ומספר על מצלמות שנמצאות בכל פינה, במסגרת צילום הכתבה נמסרה תמונת הכתב לאנשי המשטרה, חדר המצלמות נכנס לפעולה בנסיון לעלות על עקבותיו, ומפעיל הזעקה במשרד, לפתע קבוצת שוטרים ניגשת לכתב שלא התבלבל, ואמר להם "שלום לכם, ציפיתי לכם", למצוא את ג'ון לקחת 7 דקות.

לא כולם מסכימים שהעין של האח הגדול הוא דבר טוב, "אתה יכול להרגיש את העין עליך כל היום" אומרים אזרחים בסין, המשטרה אומרת שהמצלמות הם לביטחון בלבד, ורק אנשים שיצטרכו עזרה יקבלו עזרה מיד, "אנחנו לא נכנסים לפרטיות של אנשים, ולא עוקבים אחרי אנשים סתם כך ללא סיבה ביטחונית".
סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}