ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מוזס חושף בראיון ל'בחדרי': גפני ביקש לזמן את בנט לישיבת הסיעה • צפו

בראיון ל"בחדרי חרדים" חושף מוזס כי גפני ביקש לזמן את שר החינוך בנט לישיבת סיעת 'יהדות התורה' בכדי להציג בפניו טענות על אפליית החינוך החרדי במשרד החינוך, מוזס השיב לגפני: "יש לנו אח בבית המלך, סגן השר פרוש" • וגם: האם החרדים החליטו סופית לוותר על מאבק השבת?

מוזס בראיון ל'בחדרי'. צילום: יעקב גרודקה
מוזס בראיון ל'בחדרי'. צילום: יעקב גרודקה



על רקע חוק המרכולים שצפוי לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת, למרות התנגדות 'ישראל ביתנו' וח"כים מהליכוד - יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס אומר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי הוא מעריך שהחוק יעבור חרף איומי ליברמן וסיעתו.

בנוסף, חושף מוזס בראיון ל"בחדרי חרדים" כי ח"כ משה גפני ביקש לזמן את שר החינוך נפתלי בנט לישיבת סיעת 'יהדות התורה' בכדי להציג בפניו טענות על אפליית החינוך החרדי במשרד החינוך, אולם לטענתו של מוזס, "יש לנו אח בבית המלך" - סגן השר מאיר פרוש. "אעלה את הסוגיה היום בישיבת הסיעה ושם נחליט", הוסיף מוזס ל"בחדרי חרדים".

ח"כ הרב מוזס, חוק המרכולים, יעבור היום או לא?

"אני מקווה שיעבור, ראש הממשלה הזדרז. הוא ביטל פגישות בחו"ל. הוא מגיע לארץ ויטיל את כל כובד משקלו על כל הסוררים, ואף אחד לא יוכל לומר 'אני קודח על הספינה, רק על יד מקומי ושלום עלי נפשי".

אבל איך אתה מסביר שליברמן עושה מה שהוא רוצה?

"אני מאמין שגם ליברמן יתקפל יפה מאוד, כשהוא יבין שהוא צריך לוותר אולי על כסאו במשרד הביטחון – אם חלילה תתפורר הקואליציה".

חבר הכנסת מוזס בראיון ל\
מוזס בראיון ל'בחדרי חרדים

אתה מרגיש שהקואליציה מתפוררת כבר?

אני מרגיש שיש כאן מצב של אי ציות וזה הכי חמור. בקואליציה הדבר הכי חמור הוא שלא מצייתים וכל אחד חושב שרק אני יעשה אחרת. אתה יודע טוב מאוד – אנחנו לא רצינו להצביע בעד חוק המואזין, אפילו על חוק הלאום אין לנו חשק, אבל אין לנו ברירה, אנחנו בקואליציה, אז תכבדו גם אותנו".

אבל הרב מוזס, גם מתוך הליכוד אנחנו שומעים על ח"כים סוררים כדוגמת שרן השכל

על אלה אני לא דואג, יעמידו אותם על מקומם. אני בטוח ומשוכנע שלא תהיה להם ברירה, אבל אני יותר מוטרד מאנשי ליברמן מישראל ביתנו, וכמה מ'כולנו' מהמפלגה של כחלון שעדיין לא הפנימו מה זה הסכם קואליציוני, ומה זו בכלל קואליציה".

אני רוצה לדבר איתך על שר החינוך נפתלי בנט: גם עליו יש לכם טענות לאחרונה

"יהודי יקר. משרד החינוך הוא משרד ענק שבענקים, ואני לא מאמין שעל כל נקודה הוא יכול ללכת ולבדוק, אחרי שאנחנו מעירים לו אני בטוח ומשוכנע שבעזרת ה' יסתדרו שם את העניינים. מה גם שיש לנו אח בבית המלך, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש".

מוזס חשף בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "אני מתכוון היום בישיבת הסיעה להביא את הפרק הזה, את העניין של האפליות שגפני מעלה, ונדון בזה ונראה מה הכיוון של זה".

לדבריו, "הייתה לנו מחשבה להזמין את השר בנט אלינו לסיעה, להסביר מה קורה, אבל יש לנו את סגן שר החינוך, אנחנו רוצים קודם לשבת עם הרב פרוש ולשמוע בדיוק מה קורה ואז נחליט".

בהמשך הראיון נשאל מוזס שוב: מה ההערכה שלך, חוק המרכולים יעבור היום או לא?

"מכיוון שאני לא נביא ולא בן נביא, ואני לא שייך לאלו שניתנה להם נבואה מיום שחרב בית המקדש, אני לא שוטה ולא תינוק, אז אני לא יכול לומר לך עכשיו".

אבל כחבר כנסת, אם החוק לא יעבור אתה סבור שאתם צריכים לפוצץ את הספינה?

"חס וחלילה, כי יש לנו בדרך כמה דברים מאוד חשובים, את הגיוס ואת בעיית הדיור, ג', ד', שצריכים את שניהם לסדר. אנחנו לא יכולים לפוצץ ולשרוף את הבית על כל התכולה, כמו שאומרים: לשפוך את המים עם התינוק".



"אוי, חברה', אנחנו לא מתעלמים מזה, בהחלט ראיתי את התיעוד הנפלא הזה".

נפלא? זה חילול שבת

"לא, לא, זה יפה מאוד. המודעה שהייתה מ'רכבת ישראל' שהחיבור בין סבידור ללוד יהיה בימי חמישי בלילה..".

אבל זו עבודה בעיניים, הבאתי תיעוד של שלושה מקומות שונים של עבודה בשבת

"יום חמישי בלילה ועד כניסת השבת לא היו עבודות בשבת. בלוד - לא היו עבודות בשבת, זה כבר חימם את הלב לראות כזו מודעה".

אבל היו עבודות בשבת

"היו פה ושמה".

לא פה ושם, היו הרבה

צריכים לבדוק אם זה לא במקומות שזה פיקוח נפש שזה סכנת התחשמלו., מניין לך שזה לא?, יש מקומות שזה ממש עניין של חלילה סכנת התחשמלות".

בקיצור, החלטתם לוותר על השבת

"אנחנו לא מוותרים על השבת".

לסיום אמר מוזס: "ועוד משהו אני רוצה לומר: אני מאוד מכבד אתכם, אבל אני לא יכול לכבד את זה שאתם קובעים לנו את סדר היום. יש לנו את סדר היום שניתן לנו מאת מועצת גדולי התורה, מה אנחנו צריכים לעשות בנידון, הרב ליצמן התפטר מהממשלה על רקע השבת, ואני אומר לך שזו הקרבה. דבר שני, יש לנו את הגיוס והדיור ולעמוד על המשמר בהרבה דברים, אי אפשר לומר ששבת אחת עושה את הכל. בעזרת ה' – בשבתות הבאות אתה תראה לאט לאט שרכבת ישראל באמת תשבות בשבת וזה יהיה 'ושמרו בני ישראל את השבת'".

מנחם אליעזר מוזס נפתלי בנט חוק המרכולים משרד החינוך עבודות הרכבת בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}