י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הקשר בין מערת המכפלה לטרור המתחדש • דעה

אחרי תקופה של שקט יחסי, הגיעו אתמול צמד פיגועים - בערד ובשומרון, והחזירו אותנו למציאות • האם יש קשר בין הטרור המתחדש למקומות הקדושים שנסגרו אתמול לכניסת יהודים בעקבות חג מוסלמי? • לאלישמע סנדמן אין ספק: ״רפיסות גוררת טרור״ • טור דעה

פצוע בתקרית אתמול בשומרון
פצוע בתקרית אתמול בשומרון



כשאנחנו מורידים את הראש, האויב נותן עוד ‘כאפה’, ואתמול שוב הרגשנו אותה. הר הבית ומערת המכפלה היו סגורים אתמול (חמישי) ליהודים, לרגל "חג" מוסלמי - יום הולדת למוחמד.

מסתבר שהאויבים החליטו להודות למדינת ישראל על המתנה בצורה יצירתית, והפתיעו אותנו עם שני אירועים חריגים, בנוסף על האירועים היום-יומיים שלצערנו לא שומעים עליהם, כדוגמת זריקות אבנים: לינץ' מתוכנן בשומרון כלפי קבוצת נערים שיצאו לטיול בר מצווה, ורצח חייל צה"ל באמצעות דקירה בערד, העיר הדרומית השקטה.

ואולי אף אפשר לומר שאירוע גרר אירוע: האויבים ראו שבאירוע הלינץ' בבוקר לא נעשה דבר לתוקפים, ואף לא נעשו פעולות לאחר מכן בכפר ממנו יצאו כפי שהתבקש, מה שנתן כח לצמאי הדם האכזריים גם לבצע את הפיגוע הרצחני בלילה בערד.

המשטרה מיהרה להוציא ‘צו איסור פרסום’ על כל פרט מפרטי חקירת "אירוע הדקירה בערד". ודובר צה"ל פירסם הודעה בה נכתב כי "חייל צה''ל נהרג מדקירות בערד". מעניין מי ה"אלמוני" שדקר.

ברור שההודעות הללו וההימנעות משימוש במילים "פיגוע" או "נרצח" נעשה באופן מכוון. יש כאן תחושה של רפיסות בפני אוייבינו. האויבים מרימים את הראש ואילו אנו מורידים אות. האויבים לא חוששים להסתובב ברחובות, ואילו ילדינו שומעים על אירועי טרור מסוג זה וחוששים, מי יודע במה הם יתקלו ברחוב, או בטיול בר מצווה.



כותב השורות, אלישמע סנדמןצילום: כותב השורות, אלישמע סנדמן
כותב השורות, אלישמע סנדמן


ואם תאמרו שטיול בר מצווה בשומרון זה דבר מסוכן, הכינו לנו כבר תשובה - גם לערד הגיע מחבל צמא דם, אפשר לומר שגם שם מסוכן. האם בגלל זה נפסיק להסתובב בערד? לא ולא. כך גם בשומרון.

המשוואה צריכה להיות פשוטה - טרור יעלה ביוקר למבצעים אותו ולסביבה שלהם. ואם נחזור לתחילת הטור, אין ספק שכשמדינת ישראל מחליטה לסגור בפני יהודים את המקומות הקדושים לנו, האוייבים מרגישים את החולשה ומחליטים לנצל אותה.

המחזה של יהודים מתפללים במדרגה השביעית מחוץ למערת המכפלה מחזיר אותנו לתקופות קשות, תקופות בהן היינו נרדפים בכל מקום.

ונסיים בתקווה ובתפילה לקב"ה נְקוֹם לְעֵינֵנוּ נִקְמַת דַּם עֲבָדֶיךָ הַשָּׁפוּךְ, הָרֵם קֶרֶן יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ, הָרֵם קֶרֶן מְשִׁיחֶךָ. מכאן נשלח תנחומים למשפחתו של החייל שנרצח, שלא תדעו עוד צער.
פיגועים טרור מערת המכפלה ערד שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}