ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

פרסום ראשון: מנהל מוסדות שנחת אמש בשדה התעופה, נעצר והועבר לחקירה

שבוע לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' אודות מעצרם של שני מנהלי עמותה יחד עם 20 אברכים, לאחר שעל פי החשד גרפו לכיסם כשני מיליון שקלים ממשרד החינוך במסווה של עמותה, אמש נעצר מנהל מוסד נוסף החשוד בפרשה כשנחת בנתב"ג

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי, פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



פרסום ראשון: מנהל מוסדות ששב אמש מחו"ל נעצר בשדה התעופה והועבר לחקירה.

אתמול (רביעי) בשעות הערב המאוחרות נחת בשדה התעופה בן גוריון, אדם המשמש כמנהל מוסדות. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מנהל המוסדות היה דרוש לחקירה המתנהלת בימ"ר-הונאה במשטרת ירושלים במסגרת חקירה המתנהלת מזה מספר חודשים, בחשד להונאה של מיליונים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ביום רביעי בשבוע שעבר, משרד החינוך הגיש תלונה לפיה במהלך השנים 2010 ועד 2013, ביקשה עמותה ואף קיבלה תמיכה, עבור מדרשת "באר מרים" של הרב רמתי. במהלך תקופה זו, קיבלה העמותה המבקשת כשני מיליון שקלים.

על פי החשד של משרד החינוך, מיליונים אלה לא הגיעו ל'באר מרים', אלא שימשו למטרות אחרות והגיעו לחשבונות בנק של אברכים חרדים. חלקם, כך על פי החשד, קיבלו זאת כהלוואה ואחרים לא ידעו להסביר למה הם קיבלו את הכסף. 

במסגרת כך נעצרו בשבוע שעבר שני מנהלי העמותה, שמעצרו של אחד מהם הוארך בשבוע והשני שוחרר למעצר בית מאחר ורמת החשד כלפיו היה נמוך בהרבה. כמו כן 20 אברכים שקיבלו את הכספים נעצרו או עוכבו לחקירה שבסיומה שוחררו.

העמותה שמנהליה נעצרו בשבוע שעבר ומנהל המוסדות נעצר אמש, מופיעה באתר 'גיידסאטר' כמחזיקה ישיבה, כולל אברכים, גמ"ח ללומדי תורה וסיוע כספי לחולים ונזקקים - כך דווח ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר. 

בשלב זה לא ברור מה מייחסים במשטרה למנהל המוסדות והאם הוא חשוד במעורבות בהונאה. הבוקר ככל הנראה ייחקר, אז יחליטו בימ"ר-הונאה ירושלים האם עדיין נדרשות פעולות חקירה ובהתאם לכך יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרו.
מנהל מוסדות הונאה חרדים משרד החינוך עמותה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}