ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

דרעי הודף את הביקורת ומשיב ל"כתבים ש'דואגים' מאד לקדושת השבת"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי כינס היום מסיבת עיתונאים והציג את עמדתו בעניין משבר השבת: "ש"ס כפופה למועצת חכמי התורה, ונשיא המועצת שאני בקשר עמו כמעט באופן יומיומי, ולפעמים יותר מיום יומי. הבאנו לפניו את כל הפרטים" • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



משבר השבת: שר הפנים ויו"ר ש"ס כינס היום מסיבת עיתונאים בחדר סיעת ש"ס בכנסת, בכדי להציג את עמדתו בעניין משבר השבת, לאחר שנשאר בממשלה בשונה מליצמן שהתפטר מתפקידו כשר הבריאות.

"ש"ס כפופה למועצת חכמי התורה", אמר דרעי מול המצלמות, "ונשיא המועצת שאני בקשר עמו כמעט באופן יומיומי, ולפעמים יותר מיום יומי. הבאנו לפניו את כל הדברים וההוראות.. ואני רוצה שיהיה ברור בעיקר לאותם כתבים ש"דואגים" מאוד לקדושת השבת, ונותנים לנו עצות ומוסר ולפעמים מכים אותנו, שידעו: אנחנו פועלים על פי הוראות הרבנים, מועצת החכמים, וההוראה היא חד משמעית. אני אומר זאת בצורה הברורה ביותר בכדי שפעם אחת ולתמיד ידעו את הדברים הללו, זאת הקואליציה הטובה ביותר שיכולה להיות לציבור הדתי על כל גווניו וחלקיו, נקודה".

דרעי בישיבת הסיעה - יש לנו את חכם שלום והוא קובע


דרעי המשיך: "לכן ההוראה של מועצת חכמי התורה היא לעשות הכל כדי שהקואליציה הזאת תשלים את ימיה, כמובן שהקואליציה ומרכיביה מחוייבים להסכמים הקואליציוניים שלנו".

הוא התייחס למשבר האחרון ואמר: "עד המשבר כל ההתחייבויות הקואליציוניות - אנחנו קיימנו וגם הצד השני קיים, ולכן המועצת ובעיקר הנשיא חכם שלום הורו באופן ברור - כולל היום בבוקר, עדכנתי אותו מה שהיה אתמול בלילה, חד משמעית: בלי לגמגם, זאת הקואליציה, ודווקא אנחנו מחוייבים הרבה פעמים שיש מריבות של אגו, וברוך ה' אנחנו נטולי האגו הזה – לעשות הכל לפשר ולגשר, כדי שהקואליציה תמשיך".

"אני מנסה לדמיין קואליציה אחרת", הוסיף יו"ר ש"ס, "לא היינו נאבקים היום על עבודות בשבת ברכבת אלא על רכבת שנוסעת בשבת, על אוטובוסים שנוסעים בשבת. הרי כל מרכבי הקואליציה אם זה אבי גבאי או יאיר לפיד קל וחומר – אומרים שרוצים תחבורה ציבורית בשבת ועוד".

דרעי התייחס לדברים שאמר היום השר אביגדור ליברמן, על פיהם, חוק המרכולים לא יעבור בנוסח הנוכחי, "על פי הסכם קואליציוני שיש לנו עם כל מרכיבי הממשלה ואני מדגיש: עם כל מרכיבי הקואליציה, אלו שנכנסו בשעת הקמת הקואליציה ואלו שהצטרפו בשעה יותר מאוחרת, כולם יודעים שהקואליציה מחויבת לסטטוס קוו, אנחנו לא ביקשנו לאורך כהונת הממשלה שום דבר חדש שלא היה, אנחנו מנסים לתקן פרצות שקרו בדרך כלל בעקבות פסיקות בג"ץ".

בנוסף הוא ביקר את ההתנהגות הקואליציה במשבר השבת: "יש לי ביקורת על ההתנהלות של הקואליציה בחודשים האחרונים, יכולנו לגמור את זה, ממזמן בלי רעשי רקע מיותרים. חבל שהגענו לזה".

דרעי הבהיר לסיום כי "כבר בשבוע הבא הכנסת תחוקק את שני החוקים, ביום שני בשבוע הבא, גם את חוק המרכולים וגם את חוק שמירת מסורת ישראל".
אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}