ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הסקר שאמור להדאיג את נתניהו ודרעי

סקר 'חדשות 10' שפורסם אמש אמור להדאיג את הליכוד וש"ס. יאיר לפיד מצליח לאיים על הליכוד ומביא כמות מנדטים זהה לזו של מפלגת השלטון שנחלשת בששה מנדטים • מגמת ההיחלשות של ש"ס נשמרת גם בסקר הנוכחי

נתניהו ודרעי משוחחים במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו ודרעי משוחחים במליאה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



האם כך ייראו תוצאות הבחירות הבאות ב-2019? על פי סקר שפורסם אמש (ראשון) ב'ערוץ עשר', שוויון בין 'הליכוד' ל'יש עתיד'. מה שהופך את הקרב לראש בראש - נתניהו מול לפיד. בעוד מפלגת 'העבודה' בראשות אבי גבאי, הופכת ללא רלוונטית.

על פי הסקר שערך הפרופסור קמיל פוקס, עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו תקבל 24 מנדטים, מספר מנדטים זהה שתקבל גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד.

הסקר שמצביע על היחלשות מפלגת השלטון, אמור להדאיג את מפלגת 'הליכוד' שכיום נמצא בכנסת עם 30 מושבים בכנסת, לעומת 'יש עתיד' שיושבת באופוזיציה עם 11 מנדטים בלבד.

גם 'המחנה הציוני' נחלש מ-24 המנדטים שיש לו כיום, ויורד על פי הסקר ל-17 מושבים בכנסת, יש שיאמרו בשל התבטאויות שנויות במחלוקת שאמר לאחרונה היו"ר אבי גבאי.

המפלגה הרביעית בגודלה על פי הסקר, היא 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט שמתחזקת מ-8 מנדטים שיש לה כיום, ל-12 מנדטים. לעומתה, 'הרשימה המשותפת' נחלשת במנדט אחד ויורדת מ-12 ל-11.

גם 'כולנו' בראשות משה כחלון, נחלשת במנדט אחד ויורדת ל-9. לעומת, מפלגת 'מרצ' שמתחזקת מ-5 מנדטים בכנסת הנוכחית ל-7.

גם מפלגת 'יהדות התורה' שעיני התקשורת היו נשואות אליה בימים האחרונים בעקבות התפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן, מתחזקת ועולה מששה מנדטים לשבעה.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת על כוחה הנוכחי ומקבלת על פי הסקר של פוקס - 5 מנדטים.

מי שנמצאת במשבר עמוק בסקרים לאחרונה ולא מצליחה להתאושש, היא מפלגת ש"ס, שנמצאת כיום בממשלה עם שבעה מנדטים, בהם שני שרים - אריה דרעי ודוד אזולאי, וסגן שר איציק כהן, ומקבלת בסקר הנוכחי כמו בקודם, רק ארבעה מנדטים - על סף אחוז החסימה.

הבוקר (שני) התייחס שר הבריאות (עדיין) יעקב ליצמן לסקרים, במהלך ביקור בבית עילית ואמר: "אל תאמינו לסקרים. לש"ס יש יותר מ-4. אני בטוח שש"ס תהיה חזקה ואנחנו נתחזק. ללא ש"ס חזקה יהדות התורה לא חזקה".
סקרים יהדות התורה שס בחירות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}