ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

המשבר מתעצם: החרדים החרימו וישיבת ראשי הקואליציה - בוטלה

באופן חריג, ישיבת ראשי הקואליציה לא התקיימה הבוקר, זאת בעקבות המהלומות בין הליכוד למפלגות החרדיות, סביב קידום חוקי השבת שעשויים להסדיר את משבר רכבת ישראל והמרכולים. ראשי המפלגות החרדיות, השר דרעי, השר המתפטר ליצמן וחבר הכנסת גפני הודיעו שיחרימו את הישיבה

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



משבר השבת מתעצם: באופן חריג, ישיבת ראשי הקואליציה לא התקיימה הבוקר, זאת בעקבות המהלומות בין הליכוד למפלגות החרדיות, סביב קידום חוקי השבת שעשויים להסדיר את משבר רכבת ישראל והמרכולים. ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, השר המתפטר יעקב ליצמן, וחבר הכנסת משה גפני הודיעו שיחרימו את הישיבה.

מנגד, גורמים שונים טענו כי הישיבה בוטלה מראש, וזאת בשל רצונו של רה"מ נתניהו לשבת עם כל אחד מראשי הקואליציה בנפרד.

קודם לכן היום, דרעי נעדר מישיבת הממשלה, וזאת בתגובה לכך שבכירים בליכוד דרשו שלא לעלות היום בועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת חוק המרכולים של ח"כ גפני. השר דוד אזולאי גם כן נעדר מחמת שהותו בחו"ל.

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטרותו של שר הבריאות יעקב ליצמן הבוקר בעקבות חילול השבת המתמשך בעבודות רכבת ישראל.

נתניהו אמר כי "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה. הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל. הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה".

נתניהו על התפטרות ליצמן


נתניהו הוסיף כי "אני לא חושב - אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה. אני מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

כעת הגיע שעת המבחן של חבריו של ליצמן - גפני ובעיקר דרעי: האם הם ילכו בעקבותיו של הנציג הגוראי ויתפטרו מהממשלה ומהקואליציה, או שהם יהיו חלק ממשלה שרומסת את קדושת השבת בפרהסיה ומתנגדת לקדם חקיקה שתקבע את הסטטוס קוו שנקבע כאן שנים רבות.
יעקב ליצמן אריה דרעי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}