כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

היסטוריה • הסוף לניתוחי מתים • צפו ברגע הפיוס

המכון לרפואה משפטית וזק"א השיקו מכשיר MRI שיאפשר בדיקת גופות ללא פגיעה בכבוד המת • צפו בוידאו מ'חדשות 2' על האיחוד המפתיע בין משי-זהב לפרופ' היס

צמד היודאים והרב רוז'ה; צילום יוסי פורמנסקי
צמד היודאים והרב רוז'ה; צילום יוסי פורמנסקי

בטקס שהתקיים היום (ג) בבית החולים 'אסף הרופא', הושק מכשיר MRI לקביעת סיבת המוות.

המכשיר יאפשר סריקה דיגיטלית במקום נתיחה פולשנית, ויהיה בשימוש המכון לרפואה משפטית אבו-כביר, המסונף לביה"ח - ובכך יבוא לקיצו העימות הבלתי פוסק סביב לניתוחי מתים.

"אין ספק שמדובר במהלך מכונן שיפתור את אחד מהנושאים הגורמים למחלוקת במדינת ישראל במשך למעלה משישים שנה", אומרים בארגון זק"א שגייס את התרומות למכשיר"

צפו בכתבה של 'חדשות 2' בנושא:


בטקס השתתפו סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, סגן שר האוצר הרב יצחק כהן. יו"ר סיעת ש"ס הרב אברהם מיכאלי. סגן נשיא מכון לנדר ניסן סלומיאנסקי, יו"ר זק"א יהודה משי זהב. יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה. הרב מרדכי ויכלדר מרבני זק"א, פרופ' יהודה היס ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר בני דוידזון מנהל בית החולים 'אסף הרופא', עו"ד דרור שוסהיים יו"ר 'המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, ומתנדבי זק"א.

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שיבח את הכנסת מכשיר ה MRI לשימוש המכון הפתולוגי באבו כביר, ואמר כי זה חלק ממהלך כולל, אותו הוביל במשרד הבריאות.

"לראשונה נמצא פתרון מעשי שימנע את סכנת ניתוחי המתים", אמר, "וזאת בעזרת טכנולוגיה מתקדמת. כן ציין את ארגון זק"א והעומד בראשו יהודה משי זהב, על נחישותו לקידום הרעיון".

סגן שר האוצר הרב יצחק כהן אמר: "אני זוכר את התחלת המהלך - עוד כשכיהנתי כשר לענייני דת, במאבק סביב רצח הרבנית באשקלון. אז לראשונה הושגה פשרה בקביעת סיבת המוות על ידי מכשיר ה-MRI, אירוע מכונן זה היווה את התמריץ להובלת המהלך".

ד"ר בני דוידזון מנהל בית החולים 'אסף הרופא' הודה אישית לארגון זק"א ולעומד בראש יהודה משי זהב: "בפועלכם זה זכיתם בכמה מצוות, בהצלת חיים, בכבוד המת ובחסד של אמת, בקירוב לבבות ולקידוש השם".

חמש וחצי שנים עברו מאז יזם ארגון זק"א והוביל את המהלך: החל מהשגת אישורים ממשלתיים וחוקתיים, שינויים ותיקונים בתקנות בריאות העם, הכרה של הרשויות, הפרקליטות, המשטרה, אנשי המכון הלאומי לרפואה משפטית, הוצאת רופאים ומפענחים להשתלמות בחו"ל, ארגון זק"א אף השיג תרומה של מעל מליון דולר לרכישת המכשיר.

במשך השנים התקיימו מפגשים ודיונים רבים בין רבני זק"א בראשות יו"ר ועד הרבנים הרב יעקב רוז'ה, חברי 'המחלקה המשפטית' של ארגון זק"א בראשות עו"ד דרור שוסהיים ומכל'ה גוטויין, לבין אנשי 'המכון הלאומי לרפואה משפטית' בראשותו של פרופ' יהודה היס, לליבון הבעיות ההלכתיות והמשפטיות מסביב ל-MRI, כמו גם סיורים משותפים במכון.
















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}