כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"היום כל אחד יכול ליהנות ממוצר איכותי במחיר מוזל"

נעלי קרוקס, שכבר כבשו את כל העולם, הפכו להצלחה גדולה גם בישראל ובעיקר אצל המגזר החרדי. אבי גליק יצא לשמוע מפי מנהלי החברה מה עומד מאחורי ההצלחה ומה התוכניות לעתיד

"היום כל אחד יכול ליהנות ממוצר איכותי במחיר מוזל"

קרוקס, למי שעדיין לא מכיר, היא חברה אמריקאית אשר נוסדה ב-1999. במהלך השנתיים האחרונות נפתחה ברחבי ישראל רשת החנויות של קרוקס, בחנויות הרשת ניתן למצוא את מרבית הדגמים ובחנויות העודפים ניתן לרכוש ממגוון המבצעים של החברה. גם במגזר החרדי, יותר ויותר חרדים רוכשים נעלי 'קרוקס'. במטרה להבין מה עומד מאחורי ההצלחה, שוחחנו עם מיכאל הורוביץ סמנכ"ל חברת 'קרוקס'.

האם אפשר לומר ש'קרוקס' חדרו למגזר החרדי?

"בהחלט, מאז ומעולם קרוקס מכרה לציבור החרדי, אני חושב שבציבור החרדי אוהבים ומעריכים את המותג. בהתחשב בכך שהמותג נותן הרבה בעיקר ברמת הנוחות למי שעומד הרבה על הרגליים ובמקביל ברמת העלות המחיר סביר ומותאם לכל כיס.

"יש לנו חנות מיוחדת בבני ברק לציבור החרדי ובקרוב עם פתיחת הקניות בשכונת רמות בירושלים תפתח גם שם חנות מיוחדת לציבור החרדי, זאת מלבד לקוחות חרדים רבים שמגיעים לשאר סניפי קרוקס".

האם יש דגמים ייחודיים מבית 'קרוקס' לציבור החרדי?

"אכן, יש דגמים שאנחנו יודעים שהם מאוד אהובים במגזר החרדי ואנחנו מקפידים להביא מהם הרבה במיוחד, בנוסף אנחנו מרבים להתייעץ עם חברים בציבור החרדי בכדי לבדוק מה להביא עבור ציבור זה, ומה שנראה לנו שהציבור החרדי יאהב - ואנחנו מביאים במיוחד עבורו".

'קרוקס' כבר מזמן אינו מותג של נעלי בית בלבד, מיכאל מרחיב לנו מעט על מוצריה הנוספים של החברה: "כיום כבר חלק גדול מהאנשים שאומרים קרוקס מתכוונים להרבה יותר מנעלי בית, יש לנו נעליים מ'צעד ראשון' ועד האחרון, נעלי נשים, גברים, ילדים ותינוקות מכל הסוגים, אלגנט, ספורט ועוד. אנחנו מייבאים היום כ-150 דגמים במגוון עצום. אפשר לקנות נעליים לכל המשפחה ולכל השימושים בקרוקס.

"מלבד זאת, יש לנו מוצרים נוספים תחת המותג 'קרוקס' למשל תיקי גן לילדים, נרתיקים לפלאפון ועוד מקבוצת מוצרי קרוקס. בנוסף, יש מותג שלנו שנקרא 'גלגלה', מדובר במותג צרפתי של נעליים עם חזות ספורטיבית שמתאימות יותר לחום הישראלי, נוחות לשימוש במים ופיזיות. יש להן פטנט מיוחד של חורים בקרקעית בכדי לאפשר זרימה של אויר, כך שנעליים אלה מאווררות יותר מכל נעל אחרת. באופן ספציפי המותג הזה הפך ללהיט בציבור החרדי".



האם ניתן להשיג 'קרוקס' במחיר שווה לכל נפש?

"בהחלט, יש לנו היום מגוון רחב של מחירים. אם פעם בתחילת הדרך הכול היה ב200 שקל, היום יש לנו מוצרים החל מ60-70 שקל באופן כזה שכל אחד יוכל להתאים את הקניה לרמת היכולת הכלכלית שלו, וליהנות ממוצר איכותי וממותג במחיר מוזל".

מה סוד הייחודיות של 'קרוקס'?

"קרוקס מבוססת על 3 עקרונות: נוחות, חדשנות וכיף. כל נעלי קרוקס מכילות חומר מיוחד שפותח בקרוקס ונקרא קרוסלייט, מדובר בחומר קל וגמיש, נוח לניקוי ולא סופג ריח והוא נותן את הייחודיות לנעלי החברה".

לימור אלפסי, מנהלת השיווק של מותג 'קרוקס' לא חוסכת בסופרלטיבים כאשר מדובר בצרכן החרדי, "לדעתי הציבור החרדי צורך כבר הרבה שנים קרוקס, אנחנו פשוט הבנו בשנה האחרונה שהציבור הזה פוקד את החנויות שלנו ברחבי הארץ באופן קבוע. הבנו שהציבור הנפלא הזה צורך הרבה אופנה בשילוב של איכות ומצא את השילוב של שניהם אצלנו, ולכן החלטנו לפנות אליו באופן אישי ולהתייחס אליו בפן האישי בצורה רצינית ומכובדת.

"בעקבות זאת פתחנו את שתי החנויות שפונות בעיקר לציבור החרדי, החנות בבני ברק שפעילה כבר כחצי שנה והחנות בקניון רמות בירושלים שתפתח את שעריה כבר בשבועות הקרובים, החנות בבני ברק כבר הוכיחה את עצמה, ראינו שהציבור שנכנס לקנות מבין היטב בנעליים יודע מה לחפש בכדי לשלב יופי ואיכות, בין אם מדובר בנשים שמחפשות למשל נעלי עקב שזה גם קלאסי וגם עם שיק אופנתי, ובין אם מדובר בגברים שיש לנו בשבילם מבחר נרחב ואנחנו נהנים לתת לציבור החרדי את השירות שלנו. ואני בהחלט מאמינה ומקווה שגם בחנות ברמות זה יחזור על עצמו".

האם אתם מתאימים את עצמכם באופן ייחודי לצרכן החרדי?

"אנחנו יוצאים בכמה דברים שמותאמים ייחודית לציבור החרדי, למשל קטלוג קיץ שיצא כבר פעם שנייה במהדורה מיוחדת צנועה ומכובדת, למשל מבצעים המותאמים יותר לציבור החרדי, למשל דיוור ייחודי לציבור החרדי. וכל זה עם כל הכבוד וההבנה שזה ציבור שצורך יחס איכותי המגיע לו בצדק ואנחנו משתדלים להעניק את זה בכל כלי שעומד לרשותנו".



מה תחומי ההתמחות של 'קרוקס'?

"בראש ובראשונה אנחנו חברת הנעלה, זה המקצוע הראשי שלנו ובזה אנחנו מתמחים בעיקר, אבל המגמה ב'קרוקס' העולמית ובעקבותיה גם אצלנו בישראל היא לחדור לנושא האביזרים הנלווים אותם ניתן למצוא בחנויות, שרובם ככולם יוצרו בבית קרוקס מהחומר המיוחד קרוסלייט. המדובר בתיקים, נרתיקים לפלאפון וכו'.

"פיתחנו את המגמה הזו בישראל עוד קצת בתיקי החתלה ותיקי גן, אשר גם כאן אנחנו מקפידים על מחירים סבירים בשילוב של איכות גבוהה מאוד. התיקים הללו פונקציונאליים ומוצלחים ונעשתה בהם חשיבה מדוקדקת על כל הפרטים הקטנים – עודף תאים וכדומה.

"רוב תקציב השיווק שלנו הולך לפיתוח המוצרים, כאשר 'קרוקס' זה כבר מזמן לא רק נעלי בית ויש לנו מבחר ענק, מאות דגמים של נעליים לכל שעות היום, לשעות הפנאי, לשעות העבודה - כולל נעלים שחורות להופעה מכובדת, מגוון רחב של נעלי נשים - עקב, קלאסיות, נמוכות כאשר המשותף לכולם הוא חומר הקרוסלייט הנמצא בעקב או בחלקים אחר בנעל".

האם יש דגמים ספציפיים שהציבור החרדי אוהב יותר?

"יש לנו סוגים של נעליים שאנחנו יודעים שהציבור החרדי יותר יקנה, ולכן הם יהיו במגוון צבעים ומידות בחנויות המיועדות לציבור החרדי יותר. למרות זאת כעיקרון אי אפשר להצביע על דגם כזה או אחר שהוא המועדף בעיקר בציבור החרדי כי הציבור הזה צורך מגוון רחב של נעליים מכל סוג, אמנם הוא מחפש בעיקר דגמים פונקציונאליים אבל שמים דגש גם על האופנה".

הציבור החרדי ידוע כחסכן, האם ניתן להשיג מוצרי קרוקס במחיר מוזל?

"בהחלט, יש לנו 6 חנויות עודפים בהן ניתן להשיג נעליים קצת יותר זולות עם מכלול התכונות הללו, בל נשכח שהצרכן הישראלי מחפש תמיד את היותר זול, ניתן למצוא מגוון רחב של אנשים שקונים בקרוקס וכבר מזמן לא מדובר בנעליים לעשירים בלבד. אני חושבת שעצם העובדה שיש לנו יותר מ-55 סניפים בישראל מעידה כאלף עדים על חדירתה של קרוקס לכלל האוכלוסיות והשכבות בישראל".

לסיום מדגישה לימור שוב כי "אנחנו רואים בציבור החרדי צרכן חשוב, צרכן שמבין את המוצר, מבין באופנה ונוחות ומבקש את שניהם, ובעיקר – צרכן שיודע שניתן למצוא אצלנו את מה שהוא מחפש, אנחנו מצפים לפתיחת החנות ברמות בכדי להקל על הציבור החרדי בירושלים וסביבתה ולהנגיש להם את מגוון המוצרים שלנו ואנחנו מקווים שימשיכו להיות מרוצים ולפקוד את רשת 'קרוקס'.

לימור גם מגלה לנו כי קרוקס מתמקדת בהמשך פיתוח מוצרים פונקציונאליים ואופנתיים, כאשר כבר בקיץ הבא מכוונים בחברה לחצות את רף 200 הדגמים, קרוקס מבטיחה להמשיך לחדש ולהפתיע את קהל הצרכנים שלה הן בחורף הקרוב ובעיקר בקיץ בדגמים מדהימים שיהוו בשורה לצרכן האיכותי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}