כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ובשישיית הנגידים הטובים בעולם: סטנלי

בארץ תוקפים ובעולם מחמיאים לנגיד בנק ישראל • נתניהו התקשר לברך: "יש לנו כלכלה יציבה, ועלינו לשמור עליה. אין שותף טוב ממך להתמודדות"

שנה שלישית ברציפות. סטנלי פישר
שנה שלישית ברציפות. סטנלי פישר

נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, דורג בין ששת הנגידים הטובים בעולם בדירוג שנעשה בידי המגזין "גלובל פיינס" וזכה, זו השנה השלישית ברציפות, לציון המושלם A.

הבחירה בפישר באה לאחר שנבחר בשנה שעברה לנגיד הבנק המרכזי בטוב בעולם לשנת 2010, מטעם המגזין היוקרתי "יורומאני", המוביל בעולם בתחום הבנקאות והמימון.

לעומת פישר 'זכה' יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לציון C כמו בשנה שעברה. הנגיד היוצא של הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, קיבל את הציון B מינוס, לעומת הציון A בו זכה בשנה הקודמת.

הדירוג מתפרסם זו השנה ה-18 והוא מעניק לבנקאים ציונים על פי הצלחתם במספר תחומים כמו ריסון האינפלציה, עמידה ביעדי צמיחה וניהול מדיניות ריבית. חמשת הנגידים הנוספים שזכו השנה בציון מושלם הם הם נגידיהם של אוסטרליה, וכן נגידיהם של לבנון, מלזיה, הפיליפינים וטייוואן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אמש (ב') לברך את פישר על הזכייה.

נתניהו, שכשר אוצר המליץ על פישר לתפקיד נגיד בנק ישראל, הודה לו על פועלו והוסיף: "כבר אמרתי בעבר שבמהלך השנים קיבלתי החלטות קשות רבות שהשפיעו על הכלכלה שלנו, אבל ההחלטה הקלה ביותר שלי הייתה לבקש ממך לשמש נגיד בנק ישראל".

נתניהו הוסיף ואמר כי "יש לנו כלכלה יציבה ביחס לטלטלה העולמית, ועלינו לשמור עליה. אני חושב שאין שותף טוב ממך להתמודדות עם האתגרים שמציב לנו המצב בשווקי העולם. תרומתך גדולה וחשובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}