כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

100 עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בכניסה למפעל החברה בדימונה

המפגינים קראו לעובדים להצטרף לשביתה

  • כ"ט אב התשע"א
100 עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בכניסה למפעל החברה בדימונה

כ-100 איש, עובדי חיפה כימיקלים ופעילי כוח לעובדים, הפגינו היום בצהריים בכניסה למפעל חיפה כימיקלים דרום ליד דימונה וקראו לעובדי המפעל הדרומי להצטרף לשביתה. בניגוד לעובדי המפעל הצפוני, המאוגדים בכוח לעובדים, עובדי המפעל הדרומי מאוגדים בהסתדרות ועובדים בתנאי עבודה שונים.

הליך הגישור שהחל ב-10 ביולי בין ועד העובדים לבין ההנהלה יימשך בימים הקרובים, אף שעד כה לא הניב תוצאות. "ביום המאה עשרים לשביתה אני רוצה להעביר מסר למנכ"ל החברה נדב שחר", אמר בהפגנה יו"ר ועד העובדים בחיפה כימיקלים אלי אלבז.

"לא יעזרו לך האיומים, לא הניסיונות לסכסך, לא הפצת השקרים בפייסבוק ובעיתונות, לא המעקבים של חוקרים פרטיים ולא הגשת תביעות מגוחכות בבית המשפט. אנחנו ננצח ונשיג זכויות גם לעובדי חיפה כימיקלים צפון וגם לעובדי חיפה כימיקלים דרום", אמר אלבז.

בחיפה כימיקלים צפון עברו העובדים מן ההסתדרות לכוח לעובדים במארס 2011 במחאה על פערי השכר בין עובדי דור א' לדור ב' והשלמתה של ההסתדרות עם פיטורי קרוב ל-200 עובדים, וכן העברתם של חלק מהעובדים לידי חברות קבלן. כוחות משטרה ויס"ם מנעו אומנם את כניסתם של העובדים מחיפה למפעל, אך במפגש בין ראשי שני הוועדים סוכם על תמיכה שקטה בשביתה מצד הוועד בדרום, והמשך שיתוף פעולה בעתיד.

מהנהלת חיפה כימיקלים נמסר כי דרישות חדשות ומוגזמות של ועד העובדים מונעות את סיום השביתה בחיפה כימיקלים, וכי "לפי נתוני שכר העובדים במשק אשר התפרסמו בשבוע שעבר, נראה כי עובדי המפעל משתכרים שכר גבוה בהרבה מהשכר הממוצע במשק בדומה לעלויות השכר בנמלים ובחברות דומות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}