כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

סערה בבית שמש • תיגרה בין חרדים לדת"לים

בבית שמש פרצה תיגרה בין חרדים להורים דתיים-לאומיים • המשטרה הפרידה - ובית הספר נסגר עד להכרעה • המשטרה התריעה: חשש לשלומן של הבנות • העירייה: מנסים למצוא פשרה

בית ספר. צילום אילוסטרציה
בית ספר. צילום אילוסטרציה

פותחים את שנת הלימודים ברגל שמאל?

בבית שמש פרצה הבוקר (ב) תיגרה בין הורים לתלמידים דתיים-לאומיים לבין הורים ךתלמידים חרדים, בעקבות ויכוח על מבנה בית ספר.

בעוד ההורים החרדים טענו, כי עיריית בית שמש הבטיחה שבמקום ישכון תלמוד-תורה בו לומדים בניהם - טענו ההורים לתלמידים הדתיים-לאומיים כי הובטח להם שהמבנה ינתן לבית הספר הדתי-לאומי בו לומדות בנותיהם.

כוח משטרה שהוזעק למקום הפריד בין הניצים.

בית הספר נסגר ובמקום הוצב כח אבטחה, עד שההחלטות יתבררו מול עיריית בית שמש ומחלקת החינוך.

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג אומר בתגובה:

"מבנה בית הספר המדובר ממוקם בצמוד ובתוך שכונה חרדית. תושבי השכונה טוענים כי המבנה שייך לתושבי השכונה החרדית, ונבנה על שטחי הציבור המיועדים לשכונה. למרות זאת, ראש העיר אינו מעוניין להפר את התחייבות קודמו בתפקיד, דניאל וקנין, ומוכן להקצות את המבנה לבית הספר הדתי-לאומי 'שעלי תורה-בנים' אשר עבורו נבנה הבניין. אולם לצערנו 'שעלי תורה' אינם מגלים את הגמישות הנדרשת ומתעקשים למקם במבנה את בית הספר לבנות.

"יצויין, כי עם תחילת בניית מבנה בית הספר לפני כשנתיים, נערכו במקום הפגנות סוערות מצד השכנים, שחסמו בגופם את הטרקטורים ועצרו את העבודות במקום. ראש העיר נכנס אז לעובי הקורה ופעל רבות בין הצדדים, עד שהגיעו לפשרה וסיכום כי המבנה יאוכלס בבית הספר הדתי-לאומי לבנים ובכך בא לציון גואל.

"ראש העיר אף הציע לשעלי תורה שורה של הטבות מרחיקות לכת, בתמורה להסכמתם לפשרה, אולם כעת שעלי תורה מפרים את הסיכומים וגורמים בכך למאבקים מיותרים בין התושבים.

"יצויין, כי משטרת ישראל העבירה מידע מודיעיני והתרעות על חשש לשלומם וביטחונם של הבנות אם ישהו במבנה המדובר, בעקבות פעילויות אלימות צפויות של גורמים קיצוניים.

"ראש העיר אף התלונן במשטרה וביקש את עזרתה בשמירה על על הסדר הציבורי וביטחון התושבים. לפיכך עיריית בית שמש מבקשת להשקיט את האזור ולאכלס את המבנה בתיאום והסכמה בין הצדדים ובהתאמה לאופי האזור, ובכך להביא לפשרה ורגיעה בין הצדדים.

"ראש העיר פועל ללא ליאות להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומן ולמצוא פשרה הוגנת, שתסיים את הסכסוך בהקדם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}