כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

טרור בתל אביב • מחבל גנב מונית, דרס ודקר שוטרים

מחבל תושב שכם שדד מונית ודהר למוקד בילוי בתל-אביב • הוא דרס ודקר תוך קריאות "אללה אכבר" • התוצאה: שמונה פצועים, ביניהם שוטרים • הנס: תכנן פיגוע המוני במועדון

ניידת המשטרה שנפגעה בפיגוע
ניידת המשטרה שנפגעה בפיגוע



סמוך לשעה 1:40 התקבלה קריאה על תאונת דרכים קשה ברחוב אברבנאל פינת סלמה בתל אביב,.

צוותי איחוד הצלה ומד"א שהגיעו לזירת התאונה גילו 8 נפגעים, ביניהם שוטר פצוע קשה עם דקירה בראשו ובבטנו, 2 שוטרים פצועים באורח בינוני דקורים בראש ובגפיים, הולך רגל שנפגע מדריסת המונית ו-2 דקורים במצב קל. המחבל, נפצע אף הוא באורח קל מחבלות.

רק מאוחר יותר התברר כי מדובר היה בפיגוע טרור לכל דבר.

אהרן ימפל, מתנדב 'איחוד הצלה', סיפר ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה: הייתי ברחוב סמוך עם האופנוע של הארגון. קיבלתי קריאה במירס על תאונת דרכים קשה ברחוב הסמוך. הגעתי למקום תוך זמן קצר. הבחנתי כי ניידת משטרה מעורבת בתאונה ובה שוטר פצוע קשה. לאחר טיפול ראשוני פונו מהמקום שלושה שוטרים פצועים, פצוע קשה, ו-2 פצועים בינוני. המחבל נלכד ונעצר.

מדובר בערבי תושב שכם שגנב מונית, הגיע לשכונת פלורנטין בתל אביב, התנגש בעוצמה בניידת משטרה. מיד לאחר מכן יצא מהמונית ודקר את שלושת השוטרים שהיו בניידת. שני מאבטחים שחשו לעזרת השוטרים - נפצעו אף הם מדקירות.

מהמקום פונה שוטר פצוע במצב קשה לא יציב עם דקירה בראש ובבטן, 2 פצועים במצב בינוני, ושני מאבטחים במצב קל לבית החולים איכילוב בעיר. המחבל פונה במצב קל לבית החולים וולפסון בחולון.

נחמן עג'י, נהג המונית שנשדד על ידי המחבל, סיפר בזירת האירוע: "המחבל עלה המונית ביפו וביקש להגיע לתחנה המרכזית בתל אביב. בדרך הוא שלף סכין ואמר לי 'אני רוצה רק את המונית, לא כסף, לא כלום'. אינסטינקטיבית ניסיתי להתנגד, אבל אז נחתכתי ביד מהסכין".

לדבריו, "הוא הורה לי לעצור את המונית בתחנה המרכזית וביקש שארד. אמרתי שייקח את הכסף, שייקח את הטלפון, רק שישחרר אותי. הוא אמר שהוא לא רוצה כלום, רק את המונית. הוא מיד התיישב ליד ההגה ונמלט, רצתי לתחנת המשטרה, ודיווחתי על השוד של המונית".

מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגועצילום: מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע
מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע


"היערכות מג"ב מנעה אסון"

ממשטרת ישראל נמסר כי סמוך לשעה 01:40 בדרך שלמה פינת אברבאנל בת"א אירע פיגוע דריסה ודקירה ע"י תושב שכם בשנות ה-20 לחייו אשר שדד מונית כמה דקות קודם לכן ברח' סלמה 2, ונסע עם המונית לכיוון מועדון האומן 17 בכוונה לבצע פיגוע. בכניסה לרחוב הוצב מחסום משטרתי מבעוד מועד כדי לאבטח את המבלים. המפגע דהר לכיוון השוטרים במקום, דרס שניים מהם יצא מהרכב והחל לקרוא 'אללה אכבר' ולדקור עוברים ושבים.

צוות מג"ב שהיה באזור השתלט על המפגע ועצר אותו.

מפכ"ל המשטרה ניצב יוחנן דנינו הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "היערכות מג"ב מנעה אסון". עוד הוסיף המפכ"ל כי "היה מדובר באירוע גדול עם מעל 1,000 בני נוער וההיערכות של משמר הגבול היתה יוצאת מן הכלל ומנעה אסון גדול. משטרת ישראל תמשיך את ההיערכות שמלווה אותנו בשבועיים האחרונים, שכן ההיערכות כאן עם עשרות שוטרים, היא שאפשרה להשתלט על המחבל, שנמצא כעת בחקירה".

בלשי ימ"ר ת"א שהגיעו למקום החלו לאגור סרטונים שצולמו על-ידי מצלמות אבטחה הפועלות באזור. החקירה הוטלה בשלב זה על חוקרי הימ"ר והשב"כ.


"לא הייתה התרעה קונקרטית לפיגוע"

ניצב משנה מאיר דדון, מפקד מג"ב מרכז ותל אביב, הגיע לבית החולים איכילוב בת"א בו מאושפזים שלושה לוחמי מג"ב שנפצעו.

דדון אמר: "היחידות פעלו יחד עם המאבטחים של המועדון לאבטחה בעיקר בשל חשש לפיגוע חבלני עויין, לכן המערך היה מוגבר. הם נקלעו לאירוע. בתחילה חשבו שמדובר בשיכור ואז התברר שמדובר בפיגוע.

"שני לוחמים נפגעו מדריסה ובמהלך הניסיון להשתלט על המפגע, הוא דקר את מפקד הכוח בזירה. מיד עם דקירתו, הצטרפו אליו עוד שוטר ועוד מאבטח. לא הייתה התרעה קונקרטית אלא התרעות כלליות, אבל ההיערכות היא תמיד לקראת אפשרות של פיגוע".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}