כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הפלסטינים אוהבים את 'מעבר ארז'

בשבוע האחרון, בצל הירי, נרשמה עליה במעבר ארז: 1315 משאיות נכנסו לרצועת עזה • וגם: המבצע לחילוץ הפלסטינית ובתה - כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה

פעילות מבצעית ברצועת עזה. צילום ארכיון
פעילות מבצעית ברצועת עזה. צילום ארכיון

1,315 משאיות כשעליהן 34,657 טון ציוד, הועברו במהלך השבוע האחרון לרצועת עזה, באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים וצה"ל.

על פי החלטת הפלסטינים ובניגוד לנוהל שהיה מקובל עד כה בתיאום עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הועבר דיזל לטובת תחנות הכוח הפועלות ברצועת עזה, היישר ממצרים ולא באמצעות המעברים עם ישראל.

במתאם פעולות הממשלה בשטחים מציינים כי השבוע חלה עלייה של 6.3% במספר הפלסטינים שעברו לרצועה באמצעות מעבר "ארז". 83 עובדי ארגוני בינלאומיים נכנסו לישראל מרצועת עזה במהלך השבוע, ו-126 עובדים נוספים נכנסו לרצועה מישראל. כמו כן, 283 פלסטינים נכנסו לישראל או ליהודה ושומרון מטעמים רפואיים או הומניטאריים.

כמו כן, חלה השבוע עלייה של 2.33% בייבוא המשאיות והסחורות אל תוך רצועת עזה. מתוכם הועברו 675 טון גז לבישול מישראל אל רצועת עזה. במהלך השבוע הועברו בנוסף גם 471 טון חומרי בנייה לרועת עזה, לצד 325 טון מוצרי מזון.

יצויין כי צה"ל המשיך להפעיל במהלך השבוע את מעבר "ארז" לרצועת עזה, חרף ירי ישיר של מחבלים על המעבר.

ביום חמישי האחרון הצליחה מנהלת התיאום והקישור ב"ארז" לחלץ אישה פלסטינית, יחד עם בתה, לאחר שאלו נתקעו במעבר כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה, שהשביתה את תשתיות החשמל ונעלה למעשה את השערים בין השטח הפלסטיני לשטח הישראלי.

המעבר התאפשר הודות לפעילות מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומנהלת התיאום והקישור עזה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}