כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

גורמים בארה"ב: מספר 2 באל-קאעידה חוסל

אל רחמן נהרג לפני כשבוע בשטח הפקר בפקיסטן כתוצאה מתקיפה אוירית • "הממצאים במחבוא של בן לאדן מראים בבהירות שאל רחמן היה מעורב ישירות בניהול המבצעים"

עבד אל רחמן
עבד אל רחמן

עטייה עבד אל-רחמן, קצין המבצעים בן ה-30 של אל-קאעידה ומי שהפך לאיש השני בחשיבותו בארגון הטרור לאחר חיסול אוסמה בן-לאדן, חוסל לפני חמישה ימים בפקיסטן. כך נחשף אמש (מוצ"ש) על-ידי בכיר בממשל אובמה.

לדברי המקור האמריקאי שביקש לשמור על אלמוניותו מטעמי בטחון, אל רחמן נהרג ב-22 לאוגוסט בשטח ההפקר של מחוז וזיריסט וזיריסטאן שבפקיסטן כתוצאה משורה של תקיפות אוויריות שביצעו כלי טייס בלתי מאויישים של ה-CIA.

"מותו הוא אבידה עצומה עבור אל-קאעידה, כיוון שאיימן א-זוואהירי נעזר בו מאוד על מנת להוביל ולנהל את הארגון מאז מותו של בן לאדן". אמר גורם אמריקני בכיר בראיון לרשת CBS, והוסיף כי: "הדברים שנמצאו במחבוא של בן לאדן מראים בבהירות שאל רחמן היה מעורב באופן ישיר בניהול המבצעים של אל-קאעדה. הוא היה אחראי על דברים רבים בארגון ויהיה קשה מאוד למצוא לו תחליף".

על פי הערכות, אל רחמן נחשב לאיש סודו של בן-לאדן, שימש שליח מיוחד של המנהיג לשעבר לאיראן וכן שימש סגנו של איימן א-זוואהירי, שנטל את הפיקוד לאחר חיסולו של בן-לאדן. הוא הצטרף לארגון כאשר היה נער ונלחם בכוחות סובייטים לצד בן לאדן באפגניסטאן.

אחרי חיסולו של בן לאדן, "קודם" אל זוואהירי למקום הראשון ברשימת המבוקשים של ארצות הברית. הממשל בוושינגטון מציע 25 מיליון דולרים למי שיספק מידע שיביא ללכידת האיש שמפקד, על פי פרסומים, בפועל על הארגון כבר שנים רבות.

עוד בנושא:

'היורש' מדבר: אנקום נקמת אוסמה בן-לאדן


שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה טען לפני כחודש כי הבסת ארגון אל-קאעידה הוא יעד סביר, וכי הנהגת הארגון נחלשה. ביוני דיווחו האמריקאים כי עבדוללה מוחמד, מנהיג אל-קעדה במזרח אפריקה חוסל בסומליה. מוחמד היה מעורב בהתקפה על שגרירויות ארה"ב בקניה וטנזניה בשנת 1998והפיגוע במלון במומבסה בשנת 2002 שבו נהרגו אזרחים ישראלים.

לפני כחודשיים חוסל "קצין המבצעים" של אל-קאעידה בפקיסטן, אליאס קשמירי, בתקיפת כלי טיס של צבא ארצות הברית. בתקיפה נהרגו שמונה בני אדם נוספים. קשמירי נחשב ל"מוח הצבאי" של הארגון ואחד ממתכנני מתקפת הטרור במומביי. הארגון הבטיח לנקום את מותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}