כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ברבנות הצבאית מרעננים 'תודעה יהודית'

לאור האירועים בדרום מגביר ענף "תודעה יהודית" את הצוותים הפועלים לחיזוק ערכי הלחימה בקרב הלוחמים בשטח • בעקבות הביקורת - הם מדגישים: בלי פוליטיקה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הרבנות הצבאית מרעננת את צוותי "רוח גבית" של ענף "תודעה יהודית", העוסקים בחיזוק רוח הלחימה בקרב לוחמי צה"ל.

לאור האירועים בדרום החל מהפיגוע המשולב באילת בשבוע שעבר, רענן ענף "תודעה יהודית" ברבנות הצבאית את כלל אנשי המילואים של צוות "רוח גבית", זאת כדי לשחזר את הצלחתם בשטח, כפי שבא לידי ביטוי במהלך מבצע "עופרת יצוקה", בשנת 2009.

כזכור, במבצע "עופרת יצוקה" פעלו צוותי "רוח גבית" בקרב הכוחות הלוחמים בשטח – לחיזוק ערכי הלחימה בהתבסס על מסורת ישראל והמקורות היהודיים. על הצלחתם המשמעותית זכו הצוותים להערכתו של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, כמו גם להערכתם של מפקדים ולוחמים רבים בדרגי השטח והמטה.

כחלק מהרענון שערכו ברבנות הצבאית השבוע ובעקבות תחקירי מבצע "עופרת יצוקה", נוספו אנשי מילואים נוספים שצוותו לכוחות "רוח גבית" ורועננו הפקודות הצבאיות ביחס להתנהלותם בשטח. במסגרת זו הושם דגש מיוחד על האיסור המוחלט לעיסוק בנושאים פוליטיים כחלק מפעילות הצוותים בשטח. מדובר בלקח משמעותי שהופק ממבצע "עופרת יצוקה", כתוצאה מאירוע בודד בו חולקה חוברת לחיילים דתיים שלא עברה הגהה וכללה התייחסות שלא עברה את אישור המפקדים, מה שהביא לביקורת ציבורית והעיב, בחוסר צדק, על הצלחת פעילות הרבנות הצבאית.

גורמים ברבנות הצבאית הדגישו כי ענף "תודעה יהודית", העוסק בחיזוק רוח הלחימה בצה"ל, "ימשיך לעשות זאת תוך הקפדה על קיום פקודות הצבא ושמירת ניטרליות מוחלטת בנוגע לאורח חייהם, אמונתם או עמדותיהם הפוליטיות של לוחמי צה"ל – כפי שנעשה במשך השנים האחרונות, כמעט ללא תקלות יוצאות דופן".

ההדגשה באה על רקע לטענות שנשמעו באחרונה בתוך צה"ל ואשר מאיימות להוציא את הענף מאחריות הרבנות לידי חיל החינוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}