כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חברת המועצה מציגה: שיטה משפטית למלחמה בחרדים

רחל עזריה גילתה הפרדה בפארק בשכונת הר-נוף - וזעמה • במקום לפנות ליועץ המשפטי של העירייה - שכרה עורך-דין • הנציגים החרדים לראש העיר: בעתיד נשתמש בשיטה

יש הפרדה? ילדים בפארק ירושלמי. צילום אילוסטרציה
יש הפרדה? ילדים בפארק ירושלמי. צילום אילוסטרציה

פארק אתגרי לציבור החרדי הפועל בימים האחרונים בשכונת הר-נוף בירושלים מעורר את זעמם של חברי מועצה בעירייה ואף גורם להתנהלות לא חוקית בקרב כמה מהם בטענה כי העירייה מפלה את שאר המגזרים.

חברת מועצת עיריית ירושלים, רחל עזריה - אחת ממובילות המאבק נגד הציבור החרדי בבירה - ציינה כי "רק לפני פחות משנה פסק בג"ץ שהפרדה במרחב הציבורי אינה חוקית. אני מוטרדת מאוד מכך שבפרסום רשמי של עיריית ירושלים יש הוראה לנשים כיצד להתלבש.

"אני רוצה להזכיר לכולנו שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ושוויונית, האוסרת על אפליה מגדרית. אני קוראת לראש העיר לנהוג על פי פסיקת בג"ץ ולמנוע כל אירוע ציבורי, המתבסס על הפרדה מגדרית, אפליית נשים והדרתן מהמרחב הציבורי".

חברת המועצה רחל עזריה לא הסתפקה בדברים שאמרה מעל לכל במה אפשרית.

בימים האחרונים היא שכרה את שירותיו של עו"ד חיצוני, זאת בניגוד לחוק הקובע כי עליה לפנות ליועץ המשפטי בעירייה שתפקידו המוגדר הוא לבדוק התנהלות לא חוקית בקרב חברי העירייה.

במכתב ששלח בשמה עו"ד אביעד הכהן לראש העיר ניר ברקת נכתב: "מרשתי כמובן מברכת על כל פעילות מסוג זה, אולם היא סבורה שאין לעשותה בניגוד להוראות הדין ותוך סגירת מתחם ציבורי גדול הסגור שעות רבות ביום על בסיס מגזרי".

בסיום המכתב כותב הכהן כי הוא דורש לקבל תשובות בהקדם האפשרי על מספר שאלות כדי לדעת את המשך דרכו ברמה המשפטית. בין השאלות: האם השטח בבעלות העירייה? האם ניתן היתר כדין לסגור את השטח לפעילות במשך חלק משעות היום?

בעקבות הדברים, כתבו חברי סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס ויעקב הלפרין, מכתב בהול לראש העיר.

"אנו מקדמים בברכה את התקדים שיצרה השבוע חברת הנהלת העיר גב' רחל עזריה בשכירת שירותי עו"ד חיצוני על מנת להגיש קובלנה כנגד פקידה בכירה בעירייה. צעד בלתי צפוי זה נעשה כמובן תוך התעלמות מהעובדה שבעיריית ירושלים מכהן יוע"מ האמון על ההתנהלות החוקית של העירייה.

"אנו מאמינים ומשוכנעים כי תקדים זה שנעשה על ידי גב' עזריה יועיל בהחלט לסיעת יהדות התורה. כאשר תחת חסות צעד זה, נעשה אף אנו שימוש בעתיד הקרוב בכלים משפטיים שונים, על מנת לקדם נושאים שאנו מאמינים כי העירייה אינה פועלת בהם כשורה על פי דעתנו".

בתגובה לדברים אמרה חברת המועצה רחל עזריה בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "המעשים הללו של חברי המועצה בהם קיימת הפרדה בלתי נסבלת בגינות ציבוריות - צריכים להיפסק. מדובר באפליה בלתי נסבלת בין גברים לנשים - תקדים שלא היה עד היום והוא בניגוד לחוק במדינת ישראל".

באשר לשכירת שירותי עו"ד חיצוני בניגוד לחוק - סירבה עזריה להגיב.

המסמכים המלאים לפניכם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}