כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קק"ל התנצלה על ההסתה האנטי-חרדית

מנהל קק"ל השיב ליו"ר הכנסת: "התבטאות אומללה של אחד מעובדי הארגון - גרמה לתבערה. הרשה לי להתנצל" • ח"כ איכלר בתגובה: "מילים יכולות להרוג"

יער ירושלים עולה בלהבות. צילום: יעקב נחומי
יער ירושלים עולה בלהבות. צילום: יעקב נחומי

לפני כמה ימים הבאנו באתר את מכתבו של יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, באשר לדרישה להתנצלות מפי מנהלי קק"ל על התבטאות המאשימה את תושבי שכונת הר נוף החרדית בשריפה שביער ירושלים לפני כחודשיים.

הבוקר שוגר מכתב התשובה של מנהל קק"ל, יורם בארי.

"לא בכדי נאמר במקורותינו "סייג לחכמה שתיקה" - כתב ליו"ר הכנסת. "התבטאות אומללה של אחד מעובדי הארגון, בראיון רדיופוני, גרמה לתבערה מסוג אחר, שהלוואי והיינו יכולים לכבותו, בטרם יצאה לאוויר העולם. לכן תרשה לי להתנצל בשמו של יו"ר קק"ל, ובשם כל עובדי הארגון אם הובן בטעות כי הוא מאשים מאן דהוא מתושבי הר נוף בהצתה".

כזכור כינה ח"כ ישראל אייכלר את המקרה "עלילת הדם", לאחר שהתברר כי דווקא תושב בית זית, מעברו השני של היער, הוא זה שהצית את השריפה. "גם אם היה זה תושב הר נוף, אסור היה להאשים את תושבי השכונה, כשם לא יעיזו להאשים את התושבים הערבים שבודדים מהם מציתים יערות בכל ימות השנה", טען אייכלר, והוסיף כי "אסור להרשות לעובד ציבור להיסחף לתרבות הרעה של התרת דמם של החרדים בתקשורת".

הוא דרש שהכנסת תדרוש התנצלות. יו"ר הכנסת, שגר בסמוך ליער ירושלים חש היטב את השריפה מביתו ואף פונה יחד עם בני משפחתו אל לשכתו שבכנסת, הצטרף לדרישתו, והבוקר, כאמור, הסתיים הסיפור בכי טוב.

תחילה נשלח מכתבה של קק"ל ובו המילים "עדיין לא הוברר מי אחראי להצתה". ריבלין סירב להסתפק באמירה בלתי ברורה זו, והמתין למכתב ההתנצלות.

בתגובה למכתב ההתנצלות אומר ח"כ איכלר כי "גם אם ההתנצלות היא מן השפה ולחוץ, עלינו לעמוד על כך ולהדוף כל מתקפה של הסתה. זאת לא רק בגלל ש'מילים יכולות להרוג', כשפי שאמרו אחרי רצח רבין. די בעוינות שבהם נתקל אזרח חרדי, כשהוא נתקל בעימות עם זרועות השלטון, כדי להבין עד כמה התעמולה האנטי חרדית, מפעפעת כארסו של עכנאי. אם אנחנו לא נגיב בנחישות על כל ביטוי של איבה נגד החרדים, לא נוכל למנוע גזירות על הציבור היהודי ולהגן על ילדי ישראל הלומדים תורה בארץ ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}