כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בדרך לאומן • אחד מכל עשרה מאבד מזוודה

בשנים האחרונות אבדו אלפי מזוודות של חסידי ברסלב שנסעו לראש השנה באומן • "החברות מניחות את המזוודות בערימה גדולה - וזה מזמין לא מעט גנבים" • מה הפיתרון?

מזוודה. תמונת אילוסטרציה
מזוודה. תמונת אילוסטרציה

כ -10% ממזוודות חסידי ברסלב העולים לאומן בראש השנה נעלמות מדי שנה בדרך שבין מסוע המזוודות לעיר אומן.

אחד מכל עשרה נוסעים חווה את החוויה הכואבת ועסקני ברסלב פועלים להביא למיגור התופעה ולהביא למצב שמאה אחוז מהמזוודות יגיעו ליעדם.

אחד הנוסעים שאיבד את מזוודתו בשנה שעברה תיאר ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות העניינים: "ישנם מאות מזוודות שלא מגיעות למסוע. חיכיתי יחד עם עוד עשרות אנשים למזוודה ובחברת התעופה הבטיחו לנו שישלחו את המזוודה היישר לאומן. מה שקורה שם, שהחברות מניחות את המזוודות בפינה אחת ללא שום סדר מה שמזמין גנבים רבים לבצע את זממם.

"העברתי את החג בבגדי חול, כשאין לי חפצים אישיים בכלל. לא היה לי אפילו לבנים להחליף והיה קשה עד בלתי אפשרי להתפלל בצורה הזו".

השנה, מתקיימים מגעים בין הנהלת מרכז ברסלב לבין כל חברות התעופה. ההנהלה קוראת השנה בכל לשון, להעמיד פיקוח בשדות התעופה, שיוודא העברה מסודרת של עודפי משקל מחברה לחברה, דבר שיזרז את הגעת המזוודות לקייב. משם יועברו המזוודות בצורה מבוקרת ומסודרת למרכז אבידות אשר יופעל במרכז האזור בו מתרכזים החסידים באומן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}