כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

על גופות המחבלים: חגורות נפץ, קלאצ'ניקוב ואזיקונים

צה"ל חשף את כלי הנשק והמטענים שנשאו על גופם המחבלים בפיגוע בדרום • הציוד כלל חגורות נפץ בעל מנגנון מתוחכם ואזיקונים • "מטרת המחבלים הייתה לחטוף אזרחים ישראלים",

הנשקים שנתפסו על גופות המחבלים; צילום דובר צה"ל
הנשקים שנתפסו על גופות המחבלים; צילום דובר צה"ל

צה"ל חושף את אמצעי הלחימה שנתפסו על גופם של המחבלים בפיגוע המשולב בדרום הארץ.

מעבר לחגורות הנפץ, המטענים והרימונים, נתפסו גם אזיקונים – המעידים על כוונת המחבלים לבצע חטיפה באזור

צה"ל חשף אמש (שלישי) את אמצעי הלחימה שנתפסו על גופם של המחבלים בפיגוע המשולב שהתבצע ביום חמישי שעבר, על כביש 12 – צפונית לאילת.

על פי הממצאים נתפסו על גופות המחבלים חגורות נפץ, מטעני חבלה, סכין קומנדו, רימוני רסס מתוצרת עצמית, רובי קלאצ'ניקוב, מחסניות ואף אזיקונים – המעידים על כוונת המחבלים לנסות ולבצע חטיפה של אחד החיילים באירוע.

"הכמות הגדולה של אמצעי הלחימה שנשאו המחבלים על גופם מבהירה דבר אחד: מטרתם הייתה או לרצוח או לחטוף אזרחים ישראלים", הסבירה סגן-אלוף אביטל ליבוביץ', רע"ן תקשורת בינלאומית בדובר צה"ל בתדרוך ביום שישי האחרון לעיתונאים הזרים השוהים בישראל. סא"ל ליבוביץ' התייחסה לכמות הגדולה של כדורי הקלצ'ניקוב שנתפסו בזירה, באומרה כי מדובר ב"תזכורת לספינה "ויקטוריה", שלפני כמה חודשים ניסתה להבריח 76,000 קליעים כאלה דרך המנהרות לעזה".

סא"ל ליבוביץ' התייחסה גם למנגנון ההפעלה שאותר על חגורות הנפץ ואמרה כי מדובר במנגנון מסוג "המוכר לנו וידוע לנו כבר זמן רב. נתקלנו בו גם במבצע בעזה לפני שנתיים. למרות הכל, זו הייתה מתקפת הטרור המשולבת הקיצונית ביותר שפקדה את האזור הזה, זה זמן רב".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}