כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בואי תימן • 30 מיהודי צנעא הוברחו לארגנטינה

בצל המהומות בתימן • חסידי סאטמר הבריחו קבוצה של 30 יהודים - חברי קהילת צנעא - לארגנטינה • עסקן: "פרטי המבצע חשאיים, יש תוכניות למבצעים נוספים"

ספר תורה מתימן. צילום ארכיון: יעקב נחומי
ספר תורה מתימן. צילום ארכיון: יעקב נחומי

עסקני חסידות סאטמר הצליחו בימים אלו להבריח כשלושים יהודים מתימן - שהועברו לארננטינה.

בבירת תימן עדיין שורר ערפל קרב: המורדים בנשיא עסוקים בהקמת מועצה עליונה שתפעל כממשלה, למקרה שאכן יצליחו לסלק סופית את הנשיא עלי עבדאללה סאלח מארמון הנשיאות. אך הנשיא התימני עצמו, שב לביתו לאחר שהיה מאושפז בריאד במשך מספר חודשים, בעקבות התקפה על ארמון הנשיאות.

בקהילה היהודית שורר חשש גדול מהפיכה, שכן עד כה דאג הנשיא המכהן לאבטח את הקהילה היהודית. אם יודח הנשיא, חוששת הקהילה, המורדים עשויים לכלות את זעמם בקהילה הקטנה שנותרה בתימן.

לעומת זאת, חלק מהקהילה סבור שהשלטון החדש ייטיב עמם - ומתנגדים ליציאה מהמדינה.

כזכור, לפני תקופת מה, הפגינו היהודים לטובת הנשיא המכהן. אם כי ייתכן שעשו זאת בשל מוראה של מלכות.

לפני מספר חודשים הועלו לישראל, במבצע חשאי, עשרות משפחות על-ידי הסוכנות היהודית, אך בשל המצב המתוח ברור היה לכולם, שמדובר במבצע האחרון שיאפשר עלייה רשמית לישראל.

מאידך גם נלחמים על הקהילה עסקני סאטמר, המשפיעים על יהודי המדינה לעבור לקהילות סאטמר בארצות-הברית - שם הוקמו מוסדות מיוחדים עבורם, המלמדים בלשון הקודש, על טהרת החינוך הטהור.

כהמשך לפעילות זו, עסקני חסידות סאטמר הצליחו בימים אלו להבריח עוד כשלושים יהודים מכל הגילאים. מאחר והם נתקלו בסחבת מצד שגרירות ארצות-הברית, ובשל דחיפות העניין, הוחלט להעבירם לארגנטינה, שם קיימת קהילה של חסידי סאטמר.

הקהילה, בראשות הרב אברהם עקשטיין, אחיו של ראש הקהל של סאטמר בקרית יואל, קיבלה את פני המהגרים מתימן בחום.

עסקני חסידות סאטמר, הדגישו בפני 'בחדרי חרדים', כי הפעילות חייבת להשמר בחשאיות, ומוטב שלא להוסיף עליה פרטים.

חבי יחיא, מראשי עולי תימן המתגורר בעיר באר שבע, מאשר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הפרטים, אך גם הוא מדגיש: "הפרטים המדויקים של מבצע הההגירה לארגנטינה, אסורים לעת עתה לפירסום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}