כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מצטמצמים • 67% מהחרדים יוציאו פחות על בית הספר

סקר מיוחד שנערך על ידי מכון 'מותגים' עבור 'חסדי נעמי' מגלה כי רוב ההורים החרדים יפחיתו משמעותית את ההוצאות עבור החזרה לבית הספר • המספרים והנתונים המלאים

חוזרים לבית הספר. תמונת אילוסטרציה
חוזרים לבית הספר. תמונת אילוסטרציה



סקר שנערך ע"י עמותת "חסדי נעמי" שבוצע באמצעות מכון מותגים במדגם ארצי של 506 מרואיינים בנושא השפעת המצב הכלכלי על ההוצאות לקראת חזרה לבי"ס קובע שב-49% מבתי האב בהם יש ילדים בגילאי בתי הספר מסרו ההורים שלקראת פתיחת שנת הלימודים יוציאו פחות כסף על רכישת מוצרים לחזרה לבי"ס לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מתוכם 19% ציינו שיוציאו כ-20% עד 70% פחות כסף לרכישת מוצרים לחזרה לבי"ס לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בולטת התופעה שבקרב אלו שהצהירו שההוצאה הכספית על רכישת מוצרים מחזרה לבי"ס תהיה נמוכה יותר בין 50%-70% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקום ה-1 תושבי הדרום 8.5%,

במקום ה-2 תושבי הצפון 5.4%

ובקרב תושבי השרון וגוש דן 0%.

הנפגעים העיקריים: החרדים

בקרב ההורים שציינו שלא תהיה פגיעה בתקציב החזרה לבי"ס לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בולטת התופעה ש- 57% מתוכם הינם הורים בעלי השכלה אקדמאית לעומת רק 28% בעלי השכלה יסודית ופחות.

כמו כן, יותר הורים מהמגזר החרדי (67%) לעומת הורים מהמגזר החילוני (59%) הכריזו שלקראת פתיחת שנת הלימודים לא יפגעו בתקציב רכישת המוצרים לחזרה לבי"ס לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בנושא על איזה סוג של מוצרים יוותרו במסגרת הקניות לקראת החזרה לבי"ס (ניתנה אפשרות לוותר מתשובה אחת) 40% הצהירו שיוותרו על יומנים ממותגים, 40% הצהירו שיוותרו על מחברות ממותגות , 21% יוותרו על תיקי גב, 8% יוותרו על כלי כתיבה וקלמרים ו- 2% יוותרו על ספרי לימוד. 28% ציינו שלא יוותרו על כלום ו- 14% לא ידעו להשיב על שאלה זו.

בולטת התופעה שבקרב תושבי הדרום והצפון 3% ציינו שיאלצו לוותר על ספרי הלימוד לעומת 0% בקרב תושבי השרון.

בנושא תיקי גב בקרב הציבור הדתי 45% ציינו שיוותרו על רכישת תיקי גב חדשים לעומת 25% בקרב הציבור החילוני.

ואיפה יש הכי הרבה משפחות ברוכות ילדים?

הרב יוסף כהן יו"ר עמותת "חסדי נעמי": "מהסקר עולה ש-51% מההורים לילדים בגילאי בי"ס יוציאו על רכישת מוצרים לחזרה לבי"ס למעלה מ-500 ₪ לילד, 13% יוציאו בין 400-500 ₪, 8% יוציאו בין 300-400 ₪, 24% יוציאו עד 300 ₪ על רכישת מוצרים לחזרה לבי"ס לילד.

מתוצאות הסקר עולה של- 30% מבתי האב בישראל יש ילדים בגילאי בתי ספר מתוכם 10% ילד אחד, 10% שני ילדים, 6% שלושה ילדים, 2% ארבעה ילדים, 1% חמישה ילדים, 1% חמישה ילדים ו-1% מעל שישה ילדים.

בולטת התופעה שבקרב משפחות שיש בהן 6 ילדים בגילאי בתי ספר במקום ה-1 תושבי הדרום 2.4%, במקום ה-2 תושבי גוש דן 0.6%, ו- 0% בקרב תושבי השרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}