ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אש בגבול • "פינינו את הגופות ופתאום החלו יריות" • ראיון

צוות זק"א נלכד בפיגוע הירי על הגבול המצרי • יהודה לורבר, מפקד זק"א בדרום, משחזר את האימה • "פתאום החלו יריות - אברהמי הי"ד, ספג לידי ירי בחזה, ניסינו החייאה - לשווא"

המתנדבים ברגעי הירי המפחידים
המתנדבים ברגעי הירי המפחידים

"באמצע עבודת הקודש, כשערכנו את פינוי הגופות החל לפתע ירי מאסיבי, ברחנו ונשכבנו מייד בתוך תעלה בצד, זה היה מחריד, לידי, ממש לידי נפגע החייל אברהמי בחזה, ניסו להחיות אותו, אך הוא מת".

כך מספר בראיון ל'בחדרי חרדים', יהודה לורבר, מפקד זק"א מרחב הדרום, שנקלע לחילופי הירי על הגבול המצרי היום אחרי הצהריים.


לאחר סדרת הפיגועים שנערכו היום באזור כביש הגבול עם מצרים, נשלחו אנשי זק"א אל זירת הפיגוע, כדי לפנות את גופות ההרוגים מהזירה. במקום כבר שהו כוחות צה"ל כבדים שסרקו את האזור אחר מחבלים.

באותה העת בדיוק ערך לא הרחק משם, שר הביטחון אהוד ברק, תדרוך עם הרמטכ"ל בני גנץ ואלוף פיקוד הדרום טל רוסו. לפתע התחדש הירי באזור - מכיוון הגבול המצרי.

"היו שם כוחות צבא גדולים", אומר יהודה, "ואנחנו הצטרפנו אליהם". עמו היו גם גבי קלרמן, והרב אלישע סיטרואן - גם הם אנשי זק"א, שעסקו בפינוי הגופות מזירת הפיגוע באוטובוס ובמכונית היום בשעות הצהריים..

"פתאום החלו היריות, החלה מהומה ואש תופת נורתה מכל הכיוונים. אנחנו נשכבנו בתעלה לצד הדרך. ראינו איך חיילים נפצעים. אברהמי סחד ספג ירי בחזה ודימם לידי. ניסינו לערוך בו החייאה ללא הצלחה".

• איך שלחו אתכם פנימה - פינוי גופות מצדיק סכנת חיים?

"קיבלנו אישור מפורש להכנס לזירה. זה היה נראה רגוע, חשבו שהמחבלים נמלטו, היו גם כוחות צבא גדולים באזור לא היינו לבד".

לאחר שהסתיים האירוע וחילופי הירי, עלה צוות זק"א על אמבולנס והתסלק מהאזור במהירות, "הספקנו לפנות שלושה גופות, כולל גופת הילדה שנרצחה הי"ד, וגם את גופת אחד המחבלים".

• נותרו שם בשטח גופות מהאירוע?

"אני מנוע מלהרחיב בעניין אבל אחנו עשינו רק מה שהספקנו. כהתברר שמדובר בסכנת חיים הסתלקנו, לא נשוב לשם עד שהאירוע יסתיים לגמרי".








תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}