כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

למרות הפיגועים: אין ביטולים בבתי המלון באילת

בחברות התעופה מנסים לענות על הביקושים להגעה לאילת ולחזרה ממנה באמצעות הוספת טיסות

  • י"ח אב התשע"א
מלון באילת
מלון באילת

שרשרת הפיגועים באילת שהתרחשו היום בצהריים תופסים את העיר בשיא עונת התיירות שלה - השבועיים האחרונים של חודש אוגוסט. יחד עם זאת, בבתי המלון שבאילת לא מדווחים על ביטולים של הנופשים שאמורים לבלות את סוף השבוע הקרוב בעיר הדרומית.

"אין טלפונים של ביטולים אבל הגעות מתעכבות", אומר שבי שי, מנכ"ל האחדות המלונות באילת, "בנוסף אורחים שכבר עכשיו בבתי המלון לא עוזבים, אין מידע על אורחים שרוצים לחזור הביתה כי הם מרגישים לא בטוחים באילת, אנשים נמצאים בבריכות ובים ואין שום בעיה".

עם זאת שי לא יודע מה יהיה בשבוע הבא. "פסטיבל הג'ז אמור להתקיים בשבוע הבא והאירועים תופסים אותנו בנקודת זמן מאוד קריטית. התחלנו את אוגוסט בתפוסה לא טובה של 65% אבל עכשיו המלונות נמצאים בתפוסה של 80%-90% וכך הם היו אמורים להיות עד סוף החודש. אני מקווה שמה שקרה לא ישפיע על השבועות הבאים".

גם בבתי המלון עצמם טוענים כי אין ביטולים. ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל שמחזיקה תשעה בתי מלון באילת, אומר כי "כרגע אנשים מתקשרים לברר איך אפשר להגיע לאילת אבל לא ידוע לי על ביטולים ואם יש כאלה אז הם בודדים".

לדבריו, "רוב האנשים שאמורים להגיע לסופ"ש לאילת מגיעים כבר מוקדם בבוקר, אז חלק גדול מהם כבר הספיקו להגיע לבתי המלון". רביב לא צופה כי הפיגועים יפגעו בתפוסה של המלונות. "כבר היו אירועים כאלה בעבר באזור הזה אבל ברגע שהאירוע יסתיים מבחינה צבאית אני מקווה שדברים יחזרו למסלולים. נחכה ונראה. אנחנו יודעים שזה אזור בעייתי בגלל ש'אין גדר' ובגלל שזה שטח פרוץ לחלוטין. הכתובת היתה על הקיר שיהיה משהו בכיוון הזה, והזה זה הגיע".

מרשת פתאל נמסר כי "בעקבות האירוע היום, ישנן פניות רבות למוקד הלקוחות, אך כרגע אין ביטולים. אין לנו ספק שמדובר באירוע נקודתי שיטופל היטב על ידי כוחות הביטחון. אילת תמשיך להיות מקום נופש אטרקטיבי ובטוח לנופשים בו".

גם ברימונים אילת לא התקבלו טלפונים של נופשים המבקשים לבטל את חופשתם.

חשש נוסף שמציג שי מתייחס להשפעה של הפיגועים על התיירות הנכנסת לחורף של שנת 2012-2013 שנקבע בימים אלה על ידי הסיטונים בחו"ל. "אני חזרתי עכשיו מסדרת פגישות אינטנסיבית בשבדיה עם התחלות מעודדות לחורף 2012-13. הם נמצאים היום בשלב ההחלטה לאן הם טסים. כששמעתי מה קרה זה היה מתסכל ברמות שקשה לתאר. אחרי הרבה זמן של מאמצים התחלנו לראות את התזוזה שלה תיירות נכנסת לעיר ואני לא יודע איך הפיגועים ישפיעו".

לעומת שי, רביב קצת יותר אופטימי, כי "העולם נע בקצב אירועים מהיר וגם אם יש אירוע באילת היום ביום ראשון יהיו סיפורים אחרים ועד נובמבר כשהתיירים מחו"ל ירצו להגיע כבר ישכחו מהכל", הוא אומר.

בחברות התעופה מנסים לענות על הביקושים להגעה לאילת ולחזרה ממנה באמצעות טיסות ולא דרך הכבישים שכרגע עמוסים מאוד. מישראייר נמסר כי היות וכל הטיסות מאילת ואליה מלאות, היא תוסיף היום 3 טיסות הלוך ושוב בשעות הערב על מנת להקל על מי שרוצים להגיע לאילת או לחזור למרכז. הטיסות שהוספו הן בקו הטיסות שדה דב-אילת. חיילים שרוצים לחזור לאילת יוכלו לטוס בהן חינם.

גם חברת ארקיע הוסיפה שלוש טיסות בנוסף ל-28 טיסות הלוך ושוב שכבר קיימות. המקומות על הטיסות שהתווספו כבר התמלאו ועכשיו בודקת החברה אפשרות לנסות ולתגבר את הקו בטיסות נוספות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}