ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

טרור בדרום • טילי גראד פגעו בשני שטיבלא'ך של גור • שני חסידי גור פצועים קשה

הסלמה בדרום: ביממה שאחרי מתקפת הטרור, נורו יותר מ-20 טילים לעבר אשדוד, אשקלון, באר שבע וגדרה • בערב שבת: גראדים לעבר קרית מלאכי וישובים חרדיים בסביבה • טילים פגעו בשטיבלא'ך של גור • 10 פצועים - 2 מהם קשה: יצחק מצגר (22) ושמואל ברוינר (20) • 500 תלמידי ישיבות גור באשדוד נשלחו לבתיהם • ליצמן: "כאן פעלה כיפה של תורה" • ומה אומרים רבני ואדמו"רי אשדוד? • סיקור נרחב

ממראות ההרס.  צילום: בחדרי חרדים
ממראות ההרס. צילום: בחדרי חרדים



מטח של טילי גראד על ערי הדרום: 12 טילי גראד נורו במהלך הלילה והבוקר (ו) אל עבר גדרה, באר שבע, אשקלון ואשדוד.

אשדוד ספגה מתקפה של ממש: בבית החולים קפלן ברחובות מאושפזים חמישה פצועים ממתקפת הטילים הבוקר - שניים מהם, חסידי גור, במצב קשה.

השניים שנפצעו קשה הם יצחק מאיר מצגר בן 22, ושמואל ברוינר, בן 20, שהתחתן לפני זמן קצר. ברוינר הוא בנו של איש העסקים מוטי ברוינר מפרוייקט שרי ישראל, ונכדו של הגאון רבי שמואל דוד גרוס, רב קהילת חסידי גור באשדוד.

האברך שמואל ברוינר, יצא בצהריים מניתוח, והועבר לחדר התאוששות. האברך השני, יצחק מאיר מצנר, נותח אף הוא אחר הצהריים, ומצבו קשה.

הנפגעים יצאו משטיבל הממוקם בקראוון סמוך לישיבה, לאחר ששמעו אזעקה ואת הנפילה הראשונה. הם רצו לתפוס מחסה בבניין הסמוך. אלא שכאשר יצאו החוצה - נפגעו מטיל נוסף שנחת במקום.

במקביל לנפילות אלה, פגע טיל נוסף בשטיבל אחר של חסידי גור, הממוקם במרחק כמה רחובות מהישיבה, באותו רובע באשדוד. מספר האברכים ששהו מחוץ לאזור המוגן – ניצלו בנס. כוחות הביטחון הורסים מאז שעות הבוקר המאוחרות את המבנה, כדי לפנות מתוכו את הטיל (ראה ידיעה נפרדת).

500 בחורים משתי ישיבות גור באשדוד נשלחו לבתיהם, זאת לאחר שחזרו לפני כיומיים מחופשת 'בין הזמנים'. הבחורים המבוהלים ימשיכו את חופשת 'בין הזמנים' בבית הוריהם, עד להודעה חדשה. רוב רבני ואדמו"רי העיר, לעומת זאת, הורו לשואלים שלא לנטוש את העיר (ראה ידיעה נפרדת).

נא התפללו עבור: יצחק מאיר בן מלכה לאה ושמואל זאב שמעון בן אסתר חיה לרפו"ש.

בשאר המקרים - באשדוד, באר שבע, גדרה - הטילים התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בבאר שבע נפל טיל מצפון לעיר. באשקלון מערכת כיפת ברזל יירטה גראד נוסף.

ביום שישי אחר הצהרים נורו טילי גראד גם לעבר קרית מלאכי וישובי הסביבה, בהם גם ישובים חקלאיים חרדיים.

טרור בדרום • 'בחדרי חרדים' מדווח:

מוציאים את הטיל מהשטיבל • כך זה נראה • צפו
לברוח או להישאר? • ההוראות של רבני ואדמו"רי אשדוד
חורבן בית אלוקינו • כך פונה השטיבע'ל • תיעוד מצמרר
באמצע התפילה - נחת הגראד" • דיווח מהאימה באשדוד
שבת של חירום בדרום • יופעל גל שקט
אימה בגבול: "באמצע פינוי הגופות החלו היריות" • ראיון
הטלפון הראשון למד"א • כך זה נשמע
כך נלחם הימ"מ בטרור • תיעוד נדיר לצפיה
בוקר של טילים • עשרות גראד נורו לעבר ישראל
זה לא יגמר ביריות • הג'יהאד העולמי מתבסס בסיני
בצל הפיגועים • נתניהו חגג בברית לנכד החרדי • צפו
למרות הפיגועים: אין ביטולים בבתי המלון באילת
נוהג להציל • "אם הייתי עוצר, היו מחסלים את כולם"
לבני באה לבקר: "איך מתמודדים עם ההכנות לשבת?"
ליצמן בשטח • "לא כיפת ברזל הצילה - אלא כיפת תורה"
מסע כאב ושכול • הלוויית משה נפתלי הי"ד
"הוא היה חבר אהוב" • חברים סופדים למשה נפתלי הי"ד

רסיסים מגראדצילום: רסיסים מגראד
רסיסים מגראד


הכוננות הועלתה - צה"ל מזהיר

במערכת הביטחון קוראים לכל תושבי הדרום להישאר בסמוך למרחבים מוגנים, מחשש לחידוש הירי מרצועת עזה.

התקפת הטרור הבוקר היא הסלמה של מתקפת הטרור הקשה שנפתחה אתמול בצהריים בדרום הארץ, על הגבול המצרי סמוך לאילת, בה נהרגו שמונה ו-30 נפצעו.

בהרוגים: 5 גברים ו-2 נשים, כ-30 נפגעים בדרגות פציעה שונות, מתוכם פצוע בינוני עד קשה, פצוע בינוני והשאר קל.

חוליית מחבלים גדולה שתכננה פיגוע חטיפה בהיקף גדול, היא שאחראית לסדרה של פיגועים שאירעו היום (ה) בצהריים לאורך גבול הדרום.

תחילה שלושה מחבלים, לבושים בסרבלים כחולים, הסתערו אחרי השעה 12.00 בצהריים על קו 392 של חברת 'אגד', שעשה את דרכו לאילת מבאר שבע - ופתחו באש לעבר הנוסעים.

נהג האוטובוס גילה תושיה, לא איבד את עשתונותיו, והמשיך לנסוע חרף היריות.

חיילים שנסעו באוטובוס, השיבו אש ואחר כך טיפלו בפצועים. האוטובוס נעצר כשהגיע למוצב צה"ל במחסום נטפים.

צה"ל וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחר המחבלים. מסוקים - בהם מסוק קרב - הועלו לאוויר וניהלו מרדף אחר מכונית לבנה שנמלטה מהמקום. כל שלושת המחבלים נהרגו. אך חייל צה"ל סמ"ר משה נפתלי בן 22 מעפרה, לוחם מסיירת גולני, נהרג.

באירוע השני, שהתרחש בסביבות 12:30, גם כן באזור כביש הגבול עם מצרים, הופעלו מטעני חבלה נגד כוח של צה"ל שהיה בדרכו לזירת הירי. גם באירוע היו נפגעים. כעבור 10 דקות, התפוצצה פצצת מרגמה ליד כלי רכב, אך איש לא נפגע.

באירוע השלישי, בסביבות 13:30, לא הרחק מזירת האירוע הראשון, נפתחה אש לעבר אוטובוס ריק ומכונית. האירוע הזה כלל גם ירי של טיל נ"ט אחד לפחות, שכוון לעבר האוטובוס, אך פגע במכונית והרג את יושביה - בני משפחה אחת. כך גם נהרג נהג האטובוס.

באירוע הרביעי, נוצר מגע בין כוח של הימ"מ לבין המחבלים, והחלו חילופי אש בין הצדדים. 7 מחבלים חוסלו.

באירוע החמישי, בעת התדרוך המשותף לשר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ ואלוף פיקוד הדרום טל רוסו, התחדש ירי באזור האוטובוס על ידי מחבלים שהיו מצויים בצד המצרי. בחילופי הירי נהרג לוחם ימ"מ, רנ"ג פסקל אברהמי הי"ד. כבן 49 היה במותו, נשוי ואב לשלושה.

החשד כרגע הוא שמדובר בעצם בירי של חיילים מצריים.

במקום גם שהו מתנדבי זק"א. הצוות נשכב בתעלה עד להיחלשות קולות הירי, לאחר זמן יצאו מהתעלה והמשיכו את פעולת איסוף הממצאים ופינוי הגופות.

תוך כך, הערב גם נשמעה אזעקת צבע אדום באשקלון. נורה שני טילים מרצועת עזה לכיוון העיר. מערכת כיפת ברזל שהוצבה באחרונה בלחץ ראש העיר בני וקנין, יירטה את שני הטילים בהצלחה.

בעקבות הפיגועים, העלה המפכ"ל את דרגת הכוננות בכל רחבי הארץ. המאבטחים בקניונים ובמקומות הומי אדם התבקשו להגביר ערנות ולעקוב אחר כל בן אדם חשוד.

צה"ל הגיב ותקף מתקני חמאס באזור רפיח וחאן יונס, משם ככל הנראה, יצאו המפגעים. חוסלו מספר מחבלים ביניהם בכירים בוועדת ההתנגדות העממית, עמאד חאלד - מפקד ועדות ההתנגדות,
אבו עוד' מזכ"ל הארגון, אבו ג'מיל שעת' אחראי על יצור בארגון, ועוד שלושה.


מחפשים אחר מחבלים צילום: מחפשים אחר מחבלים
מחפשים אחר מחבלים


"האנשים שנתנו את ההוראה - אינם בחיים"

מיד לאחר סדרת הפיגועים קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייעצות בטחונית עם שר הביטחון, אהוד ברק.

נתניהו קיבל עדכון מראשי זרועות הביטחון, עקב אחר האירועים בשטח והנחה את הכוחות.

בתדריך שערך הערב שלח תחילה בנימין נתניהו את תנחומיו למשפחות ההרוגים. "חייהן של המשפחות הללו, לא ישובו למסלולם הקודם. מכאן אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים".

עוד אמר נתניהו: "כולנו היינו עדים היום לניסיון לעלות מדרגה בחזית הטרור, על ידי התקפות מסיני. אם יש מישהו שחושב שלא נגיב על דברים כאלה, הוא טועה. כשפוגעים באזרחי ישראל, אנחנו מגיבים מיד ובעוצמה. נגבה מחיר כבד מאוד מארגוני הטרור. אני מבקש לשבח את אלה שלחמו במחבלים ובכך מנעו אסון כבד יותר. האנשים שנתנו את ההוראה לרצוח את אזרחינו, אינם עוד בחיים".

לדברי ח"כ אורי אריאל מ'האיחוד הלאומי', "הערבים מנסים להחזיר אותנו לימי הפדאיון". הוא קרא לראש הממשלה לא להשתהות ולחזור לימי פעולות התגמול. "ההתקפה הזו היא תוצאה של הזנחה מתמשכת של הגבול הדרומי במדינת ישראל - מחדל בסדר גודל היסטורי.

"עד היום שילמנו על כך בהסתננות פולשים ובבנייה פיראטית, היום ההזנחה הזו עלתה גם בחיי ישראלים", הוסיף ח"כ אריאל, וקרא לראש הממשלה "להשיב לאחראים בתגובה ציונית הולמת, ולסור מיד לעבודת חיזוק הריבונות הישראלית, בנגב ובגליל כאחד".

ח"כ עתניאל שנלר מ'קדימה' אמר כי לצד המצוד אחר המפגעים יש לזכור כי יחסי ישראל-מצרים הינם נכס בטחוני. "האירועים בדרום הינם ניסיונות המחבלים לפגוע בין השאר ביחסי ישראל מצרים וביציבות באזור. יש לקיים שיתוף פעולה ללכידת המפגעים עם הכוחות המצריים ולזכור כי יחסי ישראל מצרים הינם נכס מדיני בטחוני וחובה לשמרם".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}