כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אל על: נתח השוק ירד - ההכנסות דווקא גדלו

הפסדי ענק כתוצאה מייקור מחירי הדלק לא מנעו מאל-על להגדיל את הכנסותיה • נתח השוק של החברה, ירד בצורה משמעותית למרות עליה בתפוסת המטוסים

אל על: נתח השוק ירד - ההכנסות דווקא גדלו

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, הציג היום (ד) את תוצאות הרבעון השני של החברה לשנת 2011. הכנסות אל על ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-530.5 מיליון דולר לעומת 502 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-6%.

בנוסף נרשמה עליה בשיעור של 47% במחיר הדלק הסילוני, זאת יחד עם ייסוף בערך השקל בשיעור ממוצע של כ-9% מול הדולר, גרמו להוצאות נוספות של כ-80 מיליון דולר והסבו לחברה ברבעון השני הפסד של כ-19.7 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של כ-14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים ברבעון הנוכחי הסתכמה בכ–174 מליון דולר. שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב-81.1% לעומת שיעור תפוסה של 80.1% ברבעון המקביל אשתקד.

כמות הנוסעים שהטיסה אל על ברבעון עלתה והסתכמה ב-1,067 קטעי נוסע, גידול של כ-4%. נתח השוק של אל על הסתכם בכ-33.5% לעומת 37.7% ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11%, זאת לאור העליה בכמות המושבים והטיסות של החברות הזרות. הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו ב-470.2 מיליון דולר לעומת 400.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 17% זאת כתוצאה מגידול בהוצאות הדלק ומגידול בהוצאות השכר.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "אל על רושמת גידול בהכנסות ברבעון השני, המצביע על ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. החברה התמודדה ברבעון השני, בין היתר עם האמרת מחירי הדלק לשיא חסר תקדים לאורך זמן ועם השינויים בשערי המטבע. התחרות מתגברת ובאה לידי ביטוי בתוספת קיבולת מושבים של כ-25% ביחס לרבעון המקביל לפני שנתיים ובכ-13% ברבעון המקביל בשנה האחרונה. אנו פועלים במרץ כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום עלויות התפעול אשר הושפעו מעלייה חדה ורצופה במחיר הדלק של כ-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ותיסוף השקל יחסית לדולר בשיעור ממוצע של כ-9%".

עוד אמר שקדי, כי כחלק מההתמודדות בבחינה מחודשת של רשת הנתיבים, הודענו החודש על סגירת הקו לסאו-פאולו, כאשר בכוונתנו לנצל את מטוס הדגל שלנו – ה-777 החסכני והיעיל – המתפנה לטובת קווים אחרים. במקביל אנו בתהליך של הוצאה משירות של מטוסים ישנים (מטען מדגם 747-200, ונוסעים מדגם 767-200 ו-757) והתקנת כנפוני קצות כנף במטוסים שבשירות החברה, כחלק מהמאמצים להקטנת הוצאות ולהתייעלות וחיסכון בדלק.

אל על נאלצת להתמודד עם הוצאות ביטחון כבדות שאינן קיימות בחברות אחרות בעולם ולהתמודד בנוסף עם תאגידי ענק ומיזוגים, אשר אינם פועלים על פי המגבלות הרגולאטוריות המכבידות הפועלות בישראל באופן לא הוגן ולא שוויוני, הדגיש מנכ"ל אל על.

שקדי סיכם: "אנו מחויבים וערוכים למאמץ מתמשך ולהתמודדות עם השינויים בכלכלה בישראל ובעולם, תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות. אנו מאמינים כי המשך ביסוס חוסנה הפיננסי של אל על ויציבותה לצד נקיטת מאמצי התייעלות ומהלכים לשיפור מתמיד באיכות ובמצוינות הם המפתח להמשך שימור מעמדה המוביל של אל על בענף התעופה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}