כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חסידי ויז'ניץ במכתב ל'המודיע': "אברכים יפעלו לביטול מנויים בעיתונכם"

לאחר שנים של התעלמות היומונים מהפלג הקטן בויז'ניץ, הצליחו החסידים לקבל הכרה, באמצעות הכנסת מודעות אירוסין של בחורי ישיבת הגרמ"מ • במכתב חסר-תקדים בחריפותו - הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' - מאיימים אברכים בחסידות: "נעזוב בהמונינו את העיתון" • שמח בעיירה

האחים מויז'ניץ, הגר"י הגר והגרמ"מ הגר. צילום: ארכיון: משה גולדשטיין
האחים מויז'ניץ, הגר"י הגר והגרמ"מ הגר. צילום: ארכיון: משה גולדשטיין



בעוד האדמו"ר מויז'ניץ מחלים באיטיות, ומצבו הבריאותי הולך ומשתפר, הרוחות בחסידות – סוערות. העצבים המתוחים בין שני הפלגים בחסידות, הפכו השבוע לקרע גלוי, בעקבות הקמת ישיבה גדולה על ידי הגרמ"מ הגר.

כידוע, החסידות התפצלה בשנים האחרונות לשני מחנות. בראש המחנה הגדול עומד האח הבכור – הגר"י הגר, ובמחנה השני, הקטן יותר מכהן הגרמ"מ הגר כאדמו"ר של ממש.

שני הפלגים משתמשים במותג 'ויז'ניץ', ומשתדלים – לאחר שנים של מאבקים בלתי פוסקים - להגיע לכמה שפחות חיכוכים. הפלג הקטן של הגרמ"מ לא מוזכר בעיתונות היומית החרדית, במעין סטאטוס-קוו שנחתם בצורה לא רשמית בין החסידות לעיתונים.

בזמן אלול הקרוב, יפתח הגרמ"מ הגר ישיבה גדולה. הישיבה קיבלה את השם – ישיבת ויז'ניץ הגדולה והקדושה', וכמה עשרות בחורים עתידים לכבוש את ספסליה בעוד כשבועיים.

בשבועות האחרונים התארסו מספר בחורים שאמורים היו ללמוד בישיבה החדשה, והללו פרסמו מודעות אירוסים בעיתון 'המודיע'. מתחת לשם הבחור הופיע שם הישיבה החדשה – והזעם במחנה הגר"י – הרקיע שחקים.

אם עד היום באף עיתון יומי לא הוכר פלג הגרמ"מ כחסידות ויז'ניץ, הרי שדרך מודעות האירוסים הצליחו החסידים לקבל הכרה דה-פקטו בהשתייכותם לחסידות ויז'ניץ.

במכתב זועם ששלחו אברכים מויז'ניץ לעיתון 'המודיע' ומפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' נכתב: "כבוד העיתון הנכבד המודיע, אנו קבוצת אברכים בעלי דעה והשפעה בויז'ניץ פונים אליכם במכתב זה לאור מודעות האירוסין של פלג מסויים הקורא לעצמם בשם ויז'ניץ - הישבה הקדושה ויז'ניץ' - ולאחר כמה פעמים שהוכנס תמונות מפלג זה וכו'.

"באם הדבר ישנה אנו נפעיל את כוחנו ונגרום לכך שציבור חסידי ויז'ניץ בכל הארץ יבטל את מנויים על עיתונכם ונעבור למקבילכם... אנו לא רוצים בכך ולא מעוניינים בכך אבל בשום חסידות אחרת לא עוברים לסדר היום אם יקרה אצלם דבר כזה.

"דוגמא לכך תארו לעצמכם ותכתבו בעלזא מכנובקה, מה יקרה אז... ואנו לא מאיימים אלא נעשה כך ישנם ביננו אברכים נמרצים שרק מחכים לאות שיקרא להם להתייצב למערכה. ראו הוזהרתם", מסיימים האברכים את מכתבם הזועם.

אחד מחסידי הגרמ"מ אומר ל'בחדרי חרדים: "אנחנו מנויים ל'המודיע' ומשלמים במיטב כספנו על כך. אני לא רואה שום סיבה שלא נוכל לכתוב במודעת האירוסים – שגם עליה אנחנו משלמים כסף מלא – כאוות נפשנו. אם לא יתנו לנו לכתוב את שם הישיבה, נוותר על המודעה".

אחד מיוזמי המודעה שוחח עם 'בחדרי חרדים' נשמע סקפטי: "אנחנו אמנם מאיימים, אבל אני לא רואה מצב שמשהו עוזב את העיתון. כמה מראשי המערכת בהמודיע הם חסידי ויזניץ ואני מעריך שניאלץ לבלוע את העלבון".

בלעדי: המכתב שנשלח ל'המודיע'



מודעות המאורסים המסעירות ב'המודיע'





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}