כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הרב לאו לראשי המוחים: "שביתם את ליבי"

קודקודי מאהל רוטשילד, נפגשו עם הרב ישראל מאיר לאו, כדי להציג בפניו את עמדתם • הרב לאו הביע בפניהם תמיכה במחאה: "אתם משמיעים צעקה גדולה שצריכה להישמע"

הרב ישראל מאיר לאו
הרב ישראל מאיר לאו

כל קודקודי מאהלי רוטשילד, התכנסו ובאו אל לשכתו של רבה הראשי של תל-אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו כדי לשמוע וגם להשמיע. רק אתמול פנו המוחים וביקשו פגישה עם הרב, וכבר היום מצאו לכך זמן בלשכת הרב, שסדר יומו ידוע כעמוס במיוחד.

כבר בתחילת הפגישה גילה הרב אמפטיה גדולה למחאה, ושיבח אותה, הן על כך שהיא לא נגררה לשום צד של אלימות, "אנחנו לא נהיה החוליגנים של לונדון", וגם על כך שמארגניה שבו והדגישו כי היא א-פוליטית.

הרב הקדים ואמר כי הוא ישמש כתלמיד שהגיע כדי להקשיב ולשאול שאלות, אבל עד מהרה הקרין מניסיונו רב השנים על הנוכחים ויעץ להם עצות נבונות. "מהרגע הראשון אני מגלה קרבה עיונית ועוד יותר מזה, קרבה רגשית לנושא המחאה. אני מלווה אתכם מהרגע הראשון ואתם עוד לא יודעים את זה", אמר להם.

מכאן עבר לשלב ההצעות. הוא פנה אל ההיגיון שבהם והציע להם לשתף פעולה עם ועדת טרכטנברג.

"אני מציע לכם להיות ראש גשר כלפי מי שאמורים להוציא את המחאה הזאת לעולם טוב יותר וצודק – הוועדה והשרים", אמר להם. "התמנתה ועדה, עם 18 מומחים פלוס שרים", אמר, והציע להם לבוא בהצעות מעשיות אל הוועדה. הוא גם הביע את בטחונו בכך שנתניהו יקשיב להם, הוא אפילו מוכן לדבר איתו על כך. "הוא לא חייב לשמוע לי, אבל אני מאמין שכן ישמע לי", אמר הרב, שקשריו עם בנימין נתניהו, כמו גם עם משפחתו המורחבת, מפורסמים וגלויים.

מכאן עברה רשות הדיבור לראשי המחאה: איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים, ניסה לומר לרב שאיש אינו יודע באמת איזה מנדט ניתן לוועדה. הרב השיב לו כי הוא שמע שנתניהו יאמץ את המלצות הוועדה, "אז למה לא לתת לפרופ' צ'אנס?", שאל

הרב תהה בקול למה בעצם הם מעמידים לוועדה תנאים מוקדמים: "האם היא הספיקה לפשל לפני שהיא התכנסה בפועל?".

דפני ליף, אחת ממנהיגי המחאה, הסבירה כי אין לה, "ולא לאף אחד אחר בחדר הזה" את הכלים שעומדים בידי ראש הממשלה. "אני אפילו את חשבון הטלפון שלי לא מצליחה להבין", אמרה, והוסיפה כי הממשלה היא זו שצריכה להגיש פתרונות. "נמאס לנו בהסרת אחריות של הפוליטיקאים".

אבי עבוד, סטודנט חרדי, שנכח בפגישה, הדגיש כי, "אנחנו לא נגד הממשלה ולא נגד ראש הממשלה ואנחנו מבקשים להציג בעצם את כל מה שהיהדות מייצגת, חשוב לנו שהרב יתמוך בזעקה שלנו, שיבין וישמע על הקושי בדיור, על הקושי להתפרנס בכבוד. מדובר כאן באחדות היסטורית ובזעקה של כל העם בעד צדק חברתי".

סתיו שפיר, אף היא ממארגני המחאה, הוסיפה כי "כבר נכווינו מהממשלה בשבועות האחרונים, ראינו זלזול גדול, הכפשות ופילוגים. לפוליטיקאים יצא שם רע...עד היום לא עשתה הממשלה אפילו צעד אחד כדי להחזיר את האמון של העם בפוליטיקאים".

"שביתם את ליבי", סיכם הרב את הדברים שנאמרו. "גם את החומה הסינית התחילו באבן אחת. אתם משמיעים צעקה גדולה שצריכה להישמע"

ואיציק שמולי סיכם ואמר כי המאבק שלהם מונע מתוך אהבה למדינה ומתוך אחריות לאומית. "אנחנו לא מבקשים להוריד את הכלכלה על ברכיה אלא להרים את החברה מהריסותיה". הוא ביקש מהרב להעביר לראש הממשלה את המסר: ברצוננו לדעת מהו המנדט האמיתי שניתן לוועדה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}