כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

'היורש' מדבר: אנקום נקמת אוסמה בן-לאדן

כשרובה בידיו, קורא איימן אל זוואהירי - ממתכנני 'אסון התאומים' - לנקמה • במערכת הביטחון האמריקנית מעריכים: 'אל קאעידה' מתכננת פיגועי ראווה במלאות עשור

נקמה. החדר בו חוסל רב המרצחים בן לאדן
נקמה. החדר בו חוסל רב המרצחים בן לאדן

יורשו של אוסמה בן לאדן, איימן אל זוואהירי - ממתכנני פיגועי האחד-שר בספטמבר -ראה בתחילת השבוע בקלטת וידאו חדשה, בה הוא שולח מסר מאיים לאזרחי ארצות הברית.

הקלטת, באורך 12 דקות, פורסמה בפורומים הג'יהאדיסטים, ובה נראה אל זוואהירי כשהוא לבוש בחלוק לבן עם טורבן לראשו ורובה אוטומטי לצידו.

בסרטון הוא קורא לנקום בארצות הברית על הריגתו של הצורר אוסאמה בן לאדן שנהרג על ידי כוחות ארה"ב בפקיסטן.

במערכת הביטחון האמריקנית מעריכים כי באל קאעידה מתכננים פיגועי ראווה גדולים לרגל ציון עשור לאסון התאומים. ההערכות נשענות בין היתר על החומר המודיעיני שנתפס במתחם שבו חוסל בן לאדן.

איימן אל זוואהירי היה מספר שתיים של בן לאדן ויש שראו אותו כמנהיג בפועל. לפני שהפך לסגנו של מנהיג אל קעידה, עמד אל-זוואהירי המצרי בראש ארגון שהיה אחראי לגל טרור במצרים בשנות התשעים. חלק מהמתקפות כוונו נגד תיירים. בשנים האחרונות נשמעו התבטאויות שלו גם כלפי ישראל וגם כלפי מדינות אחרות בעולם.

לפני כחודשיים, חודש לאחר שאוסאמה בן לאדן חוסל, דיווחה רשת "אל-ערביה" כי סגנו הנצחי של מנהיג אל קעידה שחוסל איימן א-זוואהירי - מונה למנהיג החדש של ארגון הטרור. ההודעה על מינוי א-זוואהירי פורסמה באתר של איסלאמים קיצוניים המזוהים עם ארגון הטרור.

עם המינוי פרסם בהודעה מוקלטת כי הוא "מחויב להמשך המאבק של ארגון אל קאעידה נגד ארצות הברית והמערב".

אל זוואהירי 'קודם' למקום הראשון ברשימת המבוקשים של ארצות הברית. הממשל בוושינגטון מציע 25 מיליון דולרים למי שיספק מידע שיביא ללכידת האיש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}