כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

המחאה החברתית הבאה: להוריד מחירי הכובעים

אחרי הקוטג', הגבינה והדיור הגיע תור כובעי הלבד • אברך בני-ברקי יוזם מחאה נגד סוחרי הכובעים ומחיריהם הגבוהים • סוחר: "כובעי לבד יקרים, בשל עלות ייצורן"

למה כובע? בובת המחאה הבני ברקית
למה כובע? בובת המחאה הבני ברקית

המחאה החברתית הבאה בדרך?

על רקע המחאות החברתיות האחרונות נגד הדיור ויוקר המחייה בארץ, יוזם אברך בני ברקי מחאה נגד מחירי הכובעים. בשלב ראשון הציכג האיש (ב) בובה על מרפסת ביתו בובה, חבש אותה בכובע ותלה לצידה שלט מחאה בזה הלשון: "להוריד את מחירי הכובעים".

האם המחאה החברתית חודרת גם לציבור החרדי?

"אנשים לא יודעים כמה באמת עולה לייצר כובע", אומר ראובן בוכריס, בעליה של רשת הכובעים 'ברון' בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "האדם שמבקש ליזום מחאה נגדינו, לא באמת יודע כמה הוצאות יש לנו סביב הכובע שהוא קונה. המחירים היום זולים מאד והצרכן מרוויח ככל שעוברות השנים והתחרות גודלת.

"כובעי לבד, הם אכן יקרים", מודה בוכריס, "אך יש הוצאות גדולות והעלויות גבוהות. כל שני וחמישי נפתחות חנויות כובעים והן נסגרות מיד, בשל שולי רווח נמוכים".

בוכריס עצמו חושב שכל אדם אחראי לכובע שהוא קונה: "אדם יכול לקנות כובע במחיר 190 שקל או 900 שקל.

"הצרכן קובע לעצמו. אם בן אדם הולך לקנות רכב, הוא יכול לקנות מרצדס במיליון שקל והוא יכול לקנות מזדה ב-150 אלף שקל. אם בחור ישיבה או אברך בוחר לקנות כובע ב-900 שקלים, הוא עושה זאת, על אחריותו בלבד".


אולי באמת הפתרון למחירי כובעי הלבד היקרים הוא לשוב לימים של פעם, בהם חבשו בחורי ישיבות גם כובעים עשויים מחומרים זולים יותר.

• אם יהיה מאבק, מה תעשה?

"אני אשמח. הציבור יראה במו עיניו שאין כאן שחיתות של מחירים. הם רק יבינו שהם צריכים לשלם יותר ממה שהם משלמים היום. אנחנו במצבנו מנסים לתת את המחירים הכי טובים שיכולים להיות בעיקר כאשר אנחנו פונים לאברכי הכוללים ובחורי הישיבות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}