כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מתחרה לטרכטנברג: שוכני האוהלים מקימים ועדה

במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בתל-אביב, כונסו עשרות מומחים בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה, שיעמדו לרשות המפגינים • ומי מייצגת את הציבור החרדי?

צילום: מנחם הלוי
צילום: מנחם הלוי

מחאת האוהלים עוברת אל השלב המקצועי שלה.

הבוקר (ב') כונסו במסיבת עיתונאים מיוחדת, שנערכה בבית סוקולוב בתל-אביב, עשרות מומחים בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה, שיעמדו לרשות המפגינים מגל מחאת האוהלים.

המומחים מבטיחים לעבוד בשקיפות מלאה, לשתף את הציבור, ולספק נתונים ידע וגיבוי מקצועי תוך קיום מפגשים באוהלים.

מי שבלטה בהשתתפותה כמייצגת המגזר החרדי היא עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף, מייסדת ומנהלת המכללה החרדית בירושלים.

במהלך מסיבת העיתונאים אמרה בר שלום: "אני נרגשת ושמחה לקחת חלק בפעילות הצוות. ניתנה לנו הזדמנות היסטורית ליצור אחדות בעם, לגשר לא רק על פערים כלכליים אלא גם על חומות של חשדנות ושנאת חינם שנוצרה בינינו. המחאה נותנת לכולנו הזדמנות ליצור חברה צודקת יותר, רגישה לזולת, מקשיבה לכאבו. כפי שכולנו יודעים, המצוקות החברתיות והכלכליות לא מבחינות בין קבוצות שונות. הן פוגעות בכולם ללא הבדל של דת".

עוד אמרה בר שלום כי היא מודאגת מהגוון הפוליטי של המחאה. "זו מחאה ששייכת לכולם", אמרה. היא הסבירה כי הציבור הדתי נמנע עד כה מלהשתתף במחאה במספרים גדולים בעיקר מטעמי צניעות.

"יש עתיד לארץ ולתושביה. המחאה אינה אנוכית, ואינה מגזרית. היא שזורה בתביעה לצדק חברתי לכל", אמר פרופ' יוסי יונה, ממובילי הצוותים, במהלך האירוע.

יונה הבטיח לפעול בשקיפות מלאה מול ארגוני המחאה. "אנחנו מומחים, אבל לא כל החוכמה אצלנו. נצברה המון חוכמה בשנים האחרונות, ונצברת חוכמה אדירה במאהלים", אמר.

הוא הוסיף כי בניגוד לפרסומים השונים, אין להם כל עניין להתדיין "עם ועדות שתפקידן להוליך שולל ובכך להחמיץ את ההזדמנות של המחאה הזו" - בדבריו התייחס לוועדת טרכטנברג.

ומי שחשב כי הפרופ' טרכטנברג יכעס על הקמת מתחרה לו - טעה.

"אין לאף אחד מונופול על החוכמה", כך בירך הפרופ' הנכבד את הצוות המקצועי החלופי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}