כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הולכים למיתון? • מדד מנהלי הרכש - התכווץ

צניחה משמעותית למדד מנהלי הרכש • המדד המשקף את הביקושים במשק וביצוא מצביע על התכווצות והאטה • נחמת השוטים: מדובר בתופעה גלובלית • רמתו הנוכחית: 49.2

קונים פחות. ילד חרדי חוזר מקניות. תמונת אילוטרציה
קונים פחות. ילד חרדי חוזר מקניות. תמונת אילוטרציה

מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי הרכש לחודש יולי 2011 ירד ב-2.9% לרמה של 49.4, המצביעה על התכווצות משמעותית בפעילות התעשייתית.

רכיב היצוא במדד איבד במשך חודשיים 22.2 נקודות וירד לרמה של 41.2, המצביעה על התכווצות חדה ביצוא. רכיב הביקושים המקומיים ירד אף הוא ב- 1.9 נקודות ורמתו קרובה לגבול שבין התרחבות להתכווצות בפעילות. רכיב התעסוקה נותר יציב בקירוב ברמה גבוהה, והוא מצביע מזה שנתיים על עלייה בתעסוקה.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג'יי.פי.מורגן רשם בחודש יולי ירידה מרמה של 52.3 נקודות לרמה של 50.6 נקודות. רכיבי המדד נמצאים ברובם בסמוך לרמת ה-50 נקודת המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות. מדד מנהלי הרכש בארה"ב ירד ל- 50.9 נקודות ובסין הוא נמצא זה החודש השני מתחת ל-50 נקודות.

לדברי כלכלני בנק הפועלים המדד תנודתי בשנה האחרונה סביב רמת ה-50 נקודות. כאשר בחודשיים האחרונים חלה ירידה חדה בסעיף ההזמנות ליצוא, זאת ככל הנראה על רקע סימנים להאטה בסחר העולמי. רכיב הביקושים המקומיים נמצא אף הוא ברמה הקרובה ל-50. חשוב לציין כי התנאים הגלובליים בתקופה זו מקשים מאוד על המשך התרחבות הייצור התעשייתי, וניכרת האטה בצמיחת המשק, שמשפיעה גם על משקי הבית וההשקעות. אמנם מגמות אלו לא באו לידי ביטוי עד כה בשוק העבודה, אך יש לזכור ששוק העבודה בדרך כלל מגיב בפיגור לתפניות בפעילות הכלכלית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}