כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עגבניה, מלפפון ותפוח ב-300 דולר • סיפור ולקחו

משפחה חרדית שטסה לארצות הברית ארזה לילדים ירקות לטיסה • הם לא הצהירו על הירקות ונקנסו ב-300 דולר • אם המשפחה מתכוונת לתבוע - ואומרת: "תנהגו בזהירות"

עגבניות. תמונת אילוסטרציה
עגבניות. תמונת אילוסטרציה

משפחה חרדית, ששבה מישראל לפלורידה דרך שדה התעופה ניוארק שבניו ג'רסי, נאלצה לשלם קנס של 300 דולר עבור עגבניה, שלושה מלפפונים ותפוח, אותם הביאו בתיק של הילד הקטן, מהארץ.

אם הילדים, שרה שטיינברג, סיפרה: "הייתי בהלם. לקחתי את הירקות שיהיה לילדים לדרך. לפני הנחיתה ביקשו מאיתנו למלאות טופס, שם צריך להצהיר אם הבאנו איתנו ירקות. אני חשבתי שהילדים אכלו את הירקות בדרך, אבל בבידוק התברר שהירקות נשארו בתיק, וחייבו אותנו 300 דולר על התענוג".

דובר ראשות שדות התעופה בנוארק, אמר בתגובה: "אסור להכניס פירות וירקות חיים מישראל, כמו גם מוצרי בשר וחלב. אבל כל פקיד מכס יכול להחליט באם להשמיד ולזרוק את המוצרים לפח, או לקנוס את הנוסע".

שרה שטיינברג מתכוונת לתבוע את רשות שדה התעופה בניוארק, ובינתיים מבקשת לפרסם את סיפורה בכדי שהנוסעים לארה"ב יידעו להיזהר בכניסתם למדינה.

אחד הנוסעים שהיה עד למקרה סיפר על אברך כולל שהיה בדרכו לעיר, בה אין מוצרים בהכשר מהודר. האברך הביא עמו מהארץ מוצרי בשר בוואקום, המשווקים גם בארצות הברית. המוכס ש'תפס' את המוצרים, החרים אותם וקנס את האברך בסכום של 300 דולר.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה, כי המוכסים בשדה התעופה נוהגים לקנוס את הנוסעים המביאים עמם מוצרי מזון ואינם מסתפקים בהחרמת המוצרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}