כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הכנסת בפגרה? ועדת הכספים לא יצאה לחופש

ועדת הכספים תתכנס השבוע פעמיים: האחת לדיון עם ראש הממשלה בנושא הכלכלי-חברתי • דיון נוסף: קרנות הנאמנות וההשלכות מהתנודות בשוק ההון

"מצוקת הדיור לא תיפתר ביום אחד". גפני. צילום: פלאש90
"מצוקת הדיור לא תיפתר ביום אחד". גפני. צילום: פלאש90

למרות שהכנסת מצויה בפגרת הקיץ, ועדת הכספים תתכנס השבוע פעמיים: האחת לדיון עם ראש הממשלה בנושא הכלכלי-חברתי, ודיון נוסף שיעסוק בקרנות הנאמנות וההשלכות מהתנודות בשוק ההון.

הדיון הראשון יתקיים ביום שני בלשכת ראש הממשלה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אומר: "בשנתיים האחרונות קיימה הוועדה עשרות דיונים בכל הנושאים החברתיים והכלכליים, החל מהדיור ועלויות מוצרי הבסיס וכלה במדיניות המיסוי ועליית המחירים בכל תחומי החיים במדינה. לאור זאת, ישמעו חברי הוועדה מראש הממשלה את הסקירה אודות מדיניותו הכלכלית-חברתית ועל כוונותיו לחולל שינויים בנושאים אלו לרווחת התושבים.

"ועדת הכספים התריעה שוב ושוב כי המצוקות הן אמיתיות וכי מדובר בפצצת זמן חברתית, וכעת לקראת השינויים, ראוי ונכון שהוועדה תהיה חלק מהם, כפי שדנה במצוקות, בשנתיים האחרונות ללא הרף".

גפני אומר עוד: "מצוקת הדיור לא תיפתר ביום אחד ועל הממשלה להמשיך בחשיבה ובמציאת פתרונות שיועילו לטווח הארוך".

הדיון הנוסף שתקיים ועדת הכספים ביום ג' יעסוק בהשפעת התנודות בשוק ההון ועל קרנות הנאמנות. גפני אומר כי הוועדה תעלה את הנושא לסדר היום הציבורי, כדי לוודא שכספי החסכונות של האזרחים לא ייפגעו כתוצאה מהתנודות בשוק ההון.

"מדובר בכספים רבים אשר אזרחים חסכו כל חייהם ומצויים בקרנות כאלו או אחרות, וכעת לאור השינויים והתנודות בשוק ההון, עלינו לדאוג כי לא ייגרמו נזקים לכל אותם חוסכים וכי המדינה מפקחת כראוי על המתרחש והיא ערוכה לתרחישים שונים.

"הזעזועים בכלכלה העולמית מחייבות את ממשלת ישראל לשמור על המסגרת התקציבית ולא לבצע צעדים מהפכניים שיגרמו לזעזוע ולפגיעה ביציבות הכלכלה והמשק הישראלי ששרדו את המשבר הקודם.

"יש צורך לבצע מיידית שינויים משמעותיים בכל ההיבטים החברתיים כדי לאפשר לאזרחים לצרוך מוצרי בסיס בצורה זולה יותר ומפוקחת ולשנות את מדיניות המיסוי הנוכחית בכך שיופחת משמעותית המיסוי העקיף שהוא מהגבוהים בעולם המערבי, אך יש לנהוג במשנה זהירות, באחריות ובשיקול דעת, כדי לא ליצור זעזוע או אי יציבות למשק ולכלכלה הישראלית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}