ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

האם בעבודות הרכבת הועסק עובד יהודי

דריכות במערכת הפוליטית: האם ליצמן יממש את איומיו ויתפטר מהממשלה. כתב עיתון 'הארץ' מדווח, כי לפחות עובד יהודי אחד הועסק השבת בעבודות הרכבת בדרום. שר העבודה חיים כץ מתעקש: "לא הועסקו עובדים שיום המנוחה שלהם בשבת"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



משבר חילול השבת: האם שר הבריאות יעקב ליצמן יתפטר מחר מהממשלה? כזכור, ביום שישי, איים ליצמן והודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי במידה ויתבצעו עבודות בשבת על ידי יהודים עובדי רכבת ישראל, הרי שמחר, (יום ראשון) הוא יתפטר מתפקידו כשר הבריאות.

הסערה האחרונה פרצה בעקבות תיעודי וידיאו שהתפרסמו ב'בחדרי חרדים', ושצולמו על ידי גוי, שבהם נראו בבירור איך עובדי רכבת ישראל עובדים בשבת, פעם אחר פעם.

הערב, כתב 'הארץ' בדרום אלמוג בן זכרי, דיווח כי הוא הגיע למקום עבודות רכבת ישראל בדרום וכי זיהה לפחות עובד יהודי אחד, כך שעל פי איומיו של ליצמן – מחר עליו להניח את מכתב התפטרותו.

זכרי צייץ בטוויטר כך: "בסיור על פסי הרכבת, זיהיתי את העובד הזה. ככל הנראה יהודי, שטען ששמו גרגורי. כששאלתי איך הוא עובד אם הסיכום היה שיהודים לא יעבדו, השיב שהוא לא עובד של רכבת ישראל. לבש אפוד ונהג ברכב של החברה ההנדסית 'גדיש'".

כזכור, בהודעה הרשמית שפורסמה ביום שישי נכתב כי "שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע היום (ו׳) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה".

השר ליצמן הסביר כי "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת".

בהמשך פורסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה סיכם על כך שהעובדים השבת יהיו כאלו שאינם יהודים, אולם בסביבת שר הבריאות ליצמן סירבו להתייחס לפרסומים לפיהם יש סיכום בין השר ליצמן, השר כץ ורה"מ שהעבודות ברכבת יצומצמו השבת ויבוצעו בידי אינם יהודים בלבד. לטענתם, ישלחו פקחים שאינם יהודים כדי לוודא בשטח מה קורה בשבת.

המבחן הגדול של ליצמן יצא לדרך, אם אכן יהודים ביצעו השבת את עבודות רכבת ישראל – הרי שלא יהיה מנוס וכי עליו לקיים את הבטחתו ולהתפטר מחר מהממשלה.

מלשכת שר העבודה והרווחה חיים כץ נמסר ל"בחדרי חרדים" כי, "לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת".
שבת חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד