ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ראשי הרשויות נפגשו עם צמרת המשטרה: "עשיתם עבודה טובה בעצירת הפגנות הפלג"

השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה נפגשו עם ראשי הערים החרדיות ונציגי הציבור ודנו על מספר נושאים הקשורים לפעילות המשטרה בציבור החרדי • בדיון הצהיר המפכ"ל כי הוא מעוניין לקדם את שיתוף הפעולה בין 'טוהר המחנה' והמשטרה

הפגישה היום
הפגישה היום



,

,

לאור הצלחת הפגישה הראשונה בחודש יוני, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים בשעות הצהרים (שלישי) יחד עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, פגישה נוספת עם ראשי הערים החרדיות ונציגי הציבור. הפגישה נועדה על מנת לדון בקשרי רשויות החוק והקהילות החרדיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין הנושאים שעלו לדיון: הפגנות הפלג בתקופה האחרונה וחסימת צירים - ומצד שני תיעוד אלימות שוטרים במהלך ההפגנות שזכו לסיקור נרחב כאן ב'בחדרי חרדים' ובתקשורת הכללית. בין האירועים הבולטים, שוטר ששלף נשק לעבר מפגינים ואיים בירי לעברם, ומספר לא מועט של שוטרים שתועדו תוקפים מפגינים מעבר למה שהוצרכו. במסגרת כך, גם נחקרו במח"ש 12 שוטרים מאז תחילת השנה. על פי הדיווח האתר 'וואלה', לפחות נגד חלק השוטרים, החשודים בשימוש בכוח שלא כדין, צפויה מח"ש להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע.

עוד בעניין ההפגנות, מ"מ ראש עיריית ירושלים יצחק פינדרוס ציין את המשטרה לשבח ואמר "רואים שהמשטרה עשתה עבודת מטה, דבר שהביא להפסקת ההפגנות". המפכ"ל אלשיך נהנה וחייך "די לחכימא ברמיזה, מי שיודע יודע" אמר ולא הסביר.

סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, העלה בפני המפכ"ל את כאבם של בעלי העסקים בשכונת גאולה ומאה שערים, בעניין ההפגנות הנערכות כמעט מידי שבוע בכיכר השבת ובמאה שערים, דבר הגורם לנזקים של עשרות אלפי שקלים. בדרך כלל כאשר נערכת הפגנה, המשטרה חוסמת לתנועה את כל האיזור. דייטש טען כי בעלי העסקים והתושבים נענשים באופן קולקטיבי, במקום שהמשטרה תטפל במפירי הסדר באופן נקודתי.

עוד נודע ל'בחדרי', כי בדיון עלה גם נושא שדנו בו כבר בפגישה הקודמת: פעילות ארגון טוהר המחנה. מדובר בפרשה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' עם מעצר אחד מאנשי הארגון והחרמת מסמכיו, מה שהביא למעצר עשרות חשודים חרדים, מרביתם חפים מפשע והד תקשורתי נרחב. מי שנעמד לצד הארגון, הוא ניצב משנה הרב רמי ברכיהו המשמש כרב ראשי במשטרה ישראל. המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך הצהיר כי הוא מעוניין לקדם את שיתוף הפעולה בין טוהר המחנה למשטרת ישראל, אולם ישנה בעייה חוקית מאחר והארגון אינו מעביר כל דיווח למשטרה - חובת דיווח, וכי הדבר נבדק על היבטיו עם היועץ המשפטי של המשטרה על מנת למצוא פיתרון שיביא לתועלת עבור הציבור החרדי.



בעניין ריבוי גניבת כלי רכב, אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך כי מי שאשם בכך שמספר הגניבות עולה ועולה - הוא בין השאר גם הציבור עצמו. לדבריו, מעבר לסכנה הכרוכה בכניסה לאיזורים ערביים - ככל שהדרישה לתיקון כלי רכב וחלפים עולה, כך גם מתגברים כמות הגניבות. לדבריו, במידה ולא יפנו למוסכים בכפרים ביו"ש, כך יילכו ויפחתו כמות הגניבות בעשרות אחוזים.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, פנה לאלשיך וארדן, וביקש כי נושא החקירות המתוקשרות שעל הפרק, שלא ידונו על כך בתקשורת. לדבריו, הקמפיין השלילי שמובילים פולטיקאים נגד המשטרה, מחליש את מעמד הממשל והמשטרה בעיני הציבור בישראל. בעניין שלטי הצניעות בבית שמש שהעסיקו רבות את משטרת ישראל ובתי המשפט, ביקש כי המשטרה תגיע יחד עם העירייה ויסבירו את המורכבות והרגישות שבעניין, כך שהשופטים יתירו את השלטים בצורה כזאת או אחרת.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש דיבר על היתרון הגדול בהצבת מצלמות במרחבים ציבוריים, דבר שנמצא באחריות הרשויות המקומיות, אך ביקש שהמשרד לביטחון הפנים יקדם את ההליכים על מנת לזרז את הצבת המצלמות.

ראש מועצת רכסים יצחק רייך העלה את נושא הטיפול בנוער נושר, וביקש כי המשטרה והמשרד לביטחון הפנים יאשרו תקנים נוספים על מנת להתמודד עם הנוער בקרב המגזר. במעמד זה הודה למפכ"ל על הסיוע בהלווית זקן המשגיחים הרב דב יפה זצ"ל.

ראש המועצה המקומית קרית יערים אברהם רוזנטל, העלה בדיון את נושא הפריצות הרבות לבתים על ידי פלסטינים שוהים בלתי חוקיים ברחבי המועצה. המפכ"ל אלשיך אמר שיקח את הדברים לתשומת ליבו ויעביר לטיפול הגורמים הרלונטיים.

השתתפו יוסי צימט עוזרו של ראש עיריית בני ברק, יהודה דייטש עוזרו של ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, אליהו ארנד עוזרו של סגן ראש עיריית בני ברק מנשם שפירא, יהודה ארנד עוזרו של יוסי דייטש ויהודה רובינשטיין עוזרו של ראש עיריית אלעד ישראל פרוש.

,
רוני אלשיך גלעד ארדן ראשי רשויות חרדים הפגנות הפלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד