כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

נוסטלגיה של 80 שנה: זקני ובוגרי קוממיות התכנסו תחת קורת גג

בהשתתפות מאות איש נערך דינר ייחודי ורב רושם לכל יוצאי ובוגרי מושב קוממיות ולציון 80 שנה להקמת הישוב היהודי ע"י הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל, נערך בהשתתפות מאות תושבי קוממיות בעבר מכל גווני הקשת נטלו חלק במעמד הגדול בראשות רבנים ואדמו"רים

נוסטלגיה של 80 שנה: זקני ובוגרי קוממיות התכנסו תחת קורת גג



דינר ייחודי ורב רושם לכל יוצאי ובוגרי מושב קוממיות ולציון 80 שנה להקמת הישוב היהודי ע"י הגאון רבי בנימין מנדלזון זצ"ל, נערך בהשתתפות מאות איש מכל גווני הקשת שנטלו חלק במעמד הגדול בראשות רבנים ואדמו"רים.

הכינוס, שנקרא "קוממיות - מדור לדור", איחד תחת קורת גג אחת את כל מי שאבותיו או אבות אבותיו, ולמעלה בקודש, התגוררו במהלך ימי חייהם אי פעם ביישוב קוממיות, ולו לתקופה קצרה, זאת אחרי שהוכח ועלה כי גם מגורים קצרים בקוממיות השפיעו על הלכי הרוח שלהם מדור לדור.

לקראת הכינוס הנדיר שנערך במרכז האירועים 'חצר המלכה' בצומת כנות, התבקשו יוצאי קוממיות לשלוח מבעוד מועד לוועד המארגן, זיכרונות-עבר על הוריהם, ראשי המשפחה, ולכתוב על הקשר שלהם עם קוממיות. באורח טבעי ובלתי מפתיע בעליל, התגלה עם קבלת כתבי היד כי הזיכרונות הנוסטלגיים מתמקדים באישיותו של הגאב"ד רבי בנימין מנדלזון זצ"ל גאב"ד כפר-אתא וקוממיות, בעל ה"תורת הרב".

חלק מהזיכרונות אוגד בספר עב-כרס, שנקרא "אדמת הקודש קוממיות", שחולק במהלך הערב לכל התומכים והשותפים לאחזקת מוסדות "נחלת בנימין", בהטבעה שמית אישית של שמות מקבלי הספרים על כריכת הספר מבחוץ.

במהלך הכינוס נשמעו דברי ברכה מפי בנו של הגאב"ד זצ"ל הגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון גאב"ד קוממיות-ירושלים, וכן מפי הגאון רבי משה מנדלזון רב המושב קוממיות.

על התחום המוזקלי הופקדה מקהלת "נרננה" בניצוחו של יעקב רוזמרין, שהפיקה אירוע ייחודי מסוגו בישראל ,יחד עם המעבד והמנצח יהושע פריד עם תזמורת ענק עם הזמר מארה"ב שלום למר ובעל המנגן החסידי אהרון וירצברגר ומקהלת הילדים "קול הנערים" אשר יחדיו ביצעו מארשים ויצרות מיוחדות לערב זה.

האירוע הופק בהפקה מרהיבה על ידי מוטי רבינוביץ "טיפ הפקות".







































































































קוממיות מדור לדור היסטוריה נוסטלגיה רבי בנימין מנדלזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}